MR.Perfect

آندری شوچنکو (ملقب به شوا، باد شرق یا رونالدوی سفید) (زادهٔ ۲۹ سپتامبر ۱۹۷۶ در , اتحاد شوروی) فوتبالیست مهاجم اکراینی است که در حال حاضر برای باشگاه دینامو کیف بازی می‌کند.

شوچنکو ابتدا بوکسوری حرفه‌ای بود که در لیگ بوکس اکراین نیز بازی می‌کرد اما بخاطر عدم برخورداری از اندازهٔ مناسب بوکس به فوتبال روی آورد تا به یکی از بهترین مهاجمان تاریخ اروپا بدل شود. او فوتبال را با شروع کرد و پس از قهرمانی در پنج لیگ و دو جام حذفی اکراین با دینامو، به آث میلان پیوست. در این‌جا او در طول چندسال بازی یک بار سری آ، یک بار جام حذفی ایتالیا، یک بار سوپرکاپ ایتالیا، یک بار سوپرکاپ اروپا و یک بار جام باشگاه‌های اروپا را فتح کرد و همواره از بهترین گل‌زنان ایتالیا و اروپا بود.

او در سال ۲۰۰۴ به عنوان انتخاب شد.

شوچنکو با ۳۱ گل زده در ۶۹ بازی ملی از بهترین بازی‌کنان تاریخ فوتبال اکراین است و رکورد گلزنی تاریخ کشورش را در اختیار دارد.

سابقهٔ ورزشی

باشگاهی

دینامو کیف

آندری شوچنکو فوتبال حرفه‌ای را از دینامو کیف آغاز کرد. در ۱۹۹۰ آندری برای تیم زیر ۱۴ سال این باشگاه در (در ولز) به میدان رفت و آقای گل آن رقابت‌ها شد. جایزهٔ آن رقابت‌ها یک جفت کتانی بود که توسط خود او به آندری اهدا شد.

جمعا شوچنکو از سال ۱۹۸۶ (۱۰ سالگی) تا ۱۹۹۴ برای تیم‌های پایهٔ دینامو کیف بازی می‌کرد و سپس به تیم اصلی رفت.

شوچنکو در همان فصل اول (گرچه به ندرت به میدان آمد) قهرمانی لیگ اوکراین را با دینامو تجربه کرد و در فصل بعدی در ۲۰ بازی به میدان آمد و ۶ گل به ثمر رساند تا این قهرمانی تکرار شود.

دو فصل بعدی، یعنی ۱۹۹۷-۱۹۹۸ و ۱۹۹۸-۱۹۹۹ فصل‌های بسیار موفقی برای آندری بودند. او در فصل ۹۷-۹۸ به همراه دینامو در جام باشگاه‌های اروپا به میدان آمد. او در مقابل بارسلونا در همان نیمهٔ اول سه گل به ثمر رساند تا نهایتا دینامو با نتیجهٔ ۴-۰ بارسلونای معروف را در خانه مغلوب کند و شگفتی بزرگی بیافریند. او مجموعا در ۱۰ بازی این جام به میدان آمد و ۶ گل به ثمر رساند. در آن فصل شوچنکو در ۲۳ بازی لیگ داخلی نیز بازی کرد و ۱۹ گل زد تا دینامو کیف باز هم قهرمان اکراین شود.

در فصل ۹۸-۹۹ نیز شوچنکو درخشید و مجدداً با دینامو کیف قهرمانی اکراین را به دست آورد. این بار او ۱۸ گل به ثمر رساند و آقای گل اکراین هم شد. او در جام باشگاه‌های اروپا هم ستارهٔ تیمش بود تا دینامو تا نیمه‌نهایی آن بازی‌ها بالا رود و نهایتا مقابل بایرن مونیخ حذف شود.

مجموعا شوچنکو پنج فصل در دینامو کیف بازی کرد و در هر پنج فصل قهرمان لیگ اکراین شد و مجموعا در ۱۱۸ بازی این لیگ به میدان آمد و ۶۰ گل به ثمر رساند.

آث میلان

در ۱۹۹۹ شوچنکو با مبلغ ۲۶ میلیون پاوند به آث میلان ایتالیا – یکی از بهترین باشگاه‌های اروپا- پیوست و سریعا در ترکیب این تیم جا یافت.

شوچنکو اولین بار در ۲۸ اوت ۱۹۹۹ در بازی مقابل لچه، بازی در لیگ ایتالیا را تجربه کرد. شوچنکو در اولین فصل در میلان عالی ظاهر شد و در ۳۲ بازی لیگ به میدان آمد و ۲۴ گل به ثمر رساند تا در فصل ۱۹۹۹-۲۰۰۰ شود. او اولین بازی‌کن خارجی تاریخ ایتالیا بود که به این عنوان دست می‌یافت.

دو فصل بعدی یعنی ۲۰۰۰-۲۰۰۱ و ۲۰۰۱-۲۰۰۲ سال‌های خیلی موفقی برای میلان نبودند اما بهرحال شوا در ۵۱ بازی ۳۴ گل به ثمر رساند.

در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳ میلان مجدداً بسیار خوب ظاهر شد و قهرمان جام حذفی ایتالیا و جام باشگاه‌های اروپا شد. شوچنکو در این فصل خیلی خوب کار نکرد و در ۲۴ بازی تنها پنج گل به ثمر رساند. اما در فینال اروپا پس از این‌که بازی ۰-۰ مساوی شد و کار به ضربات پنالتی کشید، این پنالتی او بود که قهرمانی را از یوونتوس گرفت و از آن میلان کرد. با قهرمانی اروپا شوچنکو عنوان اولین اکراینی صاحب چنین جامی را از آن خود کرد.

فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ هم برای میلان و هم برای شوچنکو پر از موفقیت بود. شوچنکو در ۳۲ بازی ۲۴ گل به ثمر رساند تا دوباره آقای گل شود و میلان مجدداً پس از چهار سال، قهرمان ایتالیا شود. شوچنکو در ضمن در فینال سوپرکاپ اروپا مقابل پورتو به میدان آمد و گل پیروزی میلانی‌ها را به ثمر رساند.

در اوت ۲۰۰۴ او در مقابل

در دسامبر ۲۰۰۴ شوچنکو به عنوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شد. در ضمن در لیستی که پله با عنوان «» در مارس ۲۰۰۴ منتشر کرد نیز جا داشت. او در همین سال از دست رئیس جمهور وقت اکراین, ، جایزهٔ «» را دریافت کرد.

در تابستان ۲۰۰۴ شایعه‌های زیادی در مورد انتقال شوا به چلسی بود. می‌گفتند ، صاحب چلسی, ۵۰ میلیون پاوند به اضافهٔ هرنان کرسپو را پیشنهاد داده‌است. این انتقال هرگز صورت نگرفت اما کرسپو به صورت قرضی به میلان آمد. پس از آن شایعه‌هایی بود که آبرامویچ مبلغ انتقال را به ۸۵ میلیون پاوند افزایش داده و حاضر شده هفته‌ای ۲۲۵ هزار پاوند هم به شوچنکو بپردازد اما مجدداً چیزی صورت نگرفت.

در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ شوچنکو در ۲۲ بازی لیگ به میدان آمد و ۱۹ گل زد. در لیگ اروپای آن سال نیز شوچنکو مجدداً عالی بازی کرد. او در ۱۲ بازی به میدان آمد و ۹ گل زد. در ۲۳ نوامبر ۲۰۰۵ در بازی برگشت مقال فنرباغچهٔ ترکیه، شوا ۴ گل به ثمر رساند تا آث میلان ۴-۰ شود و نام او به عنوان پنجمین فردی که در یک بازی جام باشگاه‌های اروپا ۴ گل به ثمر رسانده ثبت شود. پیش از او تنها فون باستن، سیمونه اینزاگی، دادو پرسو و رود وان نیستلروی به این مهم نائل آمده بودند. در ۴ آوریل ۲۰۰۶ شوچنکو ۵۱امین گل خود در تاریخ جام باشگاه‌های اروپا به ثمر رساند تا با (از رئال مادرید) برابر شود.

با این حال شوچنکو در ۴ بازی آخر (یک چهارم نهایی و نیمه نهایی) تنها یک گل به ثمر رساند تا میلان گرچه به زحمت از سد لیون گذشت اما مقابل بارسلونا حذف شد.

شوچنکو در ۳۱ مه ۲۰۰۶ به چلسی انگلستان پیوست.

او در طول هفت سال بازی برای آث میلان پس از گونار نورداهل دومین گل‌زن برتر تاریخ این باشگاه شد. (گل او مقابل ترویسو در ۸ فوریه ۲۰۰۶ او را به این مقام رساند)

شوچنکو مجموعا در ۲۰۷ بازی لیگ ایتالیا برای میلان به میدان رفت و ۱۲۷ گل به ثمر رساند.

چلسی

در ۱۱مه ۲۰۰۶ شوچنکو اعلام کرد بر خلاف صحبت‌های قبلی قصد ترک میلان را دارد.

پیش از این شوچنکو بارها گفته بود که دوست دارد در میلان بازی کند و به جایگاه کسانی چون فرانکو بارسی یا پائولو مالدینی برسد.

در ۳۱مه ۲۰۰۶ شوچنکو رسما به چلسی پیوست. مبلغ قرارداد رسما فاش نشده اما مبلغی حدود ۳۰ میلیون پاوند حدس زده می‌شود که گران‌ترین مبلغ تاریخ فوتبال انگلستان و یکی از گران‌ترین‌های جهان است.

شوچنکو در چلسی شمارهٔ هفت را خواهد پوشید. این علاقهٔ خود او بود که از سمت خوزه مورینیو نیز تمدید شد.

تیم ملی اکراین

شوچنکو اولین گل ملی خود را درمه ۱۹۹۶ در بازی دوستانه‌ای مقابل ترکیه به ثمر رساند.

در مارس ۲۰۰۰ (مربی سابق شوچنکو در دینامو) به مربیگری تیم ملی رسید و اکراینی‌ها تلاش داشتند به جام جهانی ۲۰۰۲ راه پیدا کنند. شوچنکو در مسابقات مقدماتی ۱۰ گل برای اکراین به ثمر رساند اما نهایتا اکراینی‌ها مقابل آلمان حذف شدند و از راه‌یابی به جام ناکام ماندند.

اکراین در ضمن از راه‌یابی به نیز بازماند. در مسابقات راه‌یابی به آن جام نیز شوچنکو دو گل مقابل روسیه و اسلوونی به ثمر رساند.

در مسابقات راه‌یابی به یورو ۲۰۰۴ اکراین مجدداً ناکام ماند. این‌بار نیز شوچنکو حضور داشت و چند گل (از جمله گلی به اسپانیا) را به ثمر رساند.

در اکتبر ۲۰۰۵ اکراین بالاخره (برای اولین بار در تاریخ) به جام جهانی راه یافت. آن‌ها در گروه خود در مسابقات راه‌یابی ۱۲ بازی کردند و با فتح هفت بازی و تنها یک باخت در صدر گروه نشستند و مستقیما صعود کردند. شوچنکو از مجموع ۱۸ گل اکراین شش تا را به ثمر رساند.

شوچنکو در جام جهانی ۲۰۰۶ به عنوان امید اصلی اکراین به میدان آمد و در بازی دوم در پیروزی چهار بر صفر مقابل عربستان صعودی، یک گل به ثمر رساند. او سپس در بازی بعدی مقابل تونس هم به میدان آمد و با به ثمر رساندن یکل گل به تیمش کمک کرد که از گروه بالا بیاید. آندری در مرحله یک هشتم نهایی در پیرزی اکراین بر سوئیس در ضربات پنالتی شرکت داشت گرچه خود پنالتی اش را گل نکرد. او در بازی اکراین و ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی هم بازی کرد اما اکراین ۳-۰ شکست خورد تا از جام حذف شود اما بهرحال شوچنکو اولین جام جهانی خود را با به ثمر رساندن دو گل و جای گرفتن در میان هشت تیم برتر به همراه اکراین با موفقیت به پایان رساند.

زندگی شخصی

آندری در ژوئیه ۲۰۰۴ با مدل آمریکایی, ، ازدواج کرد. این ازدواج به طور خصوصی و در زمینی گلف در واشنگتن صورت گرفت. این دو در ۲۹ نوامبر ۲۰۰۴ صاحب فرزندی شدند که به افتخار مایکل جردن، بسکتبالیست مشهور, «جردن» نام گرفت. شوا این تولد را با گل زدن مقابل سامپدوریا در پیروزی ۲-۱ آث میلان در روز بعد جشن گرفت.

شوچنکو در فوتبال کسانی چون روماریو، پله، زیکو و پلاتینی را ستایش می‌کند.

آندری دوست نزدیک جورجیو آرمانی است و به همراه او شعبه‌ای از فروشگاه مد آرمانی را در کیف گشودند.

در آوریل ۲۰۰۶ شوچنکو در آگهی تبلیغاتی برای

آندری برای برقراری ارتباط کلامی بهتر با همسرش به چلسی نقل مکان کرد تا زبان انگلیسی را بطور کامل بیاموزد.

== افتخارات

قهرمانی‌ها

  • جام باشگاه‌های اروپا: ۲۰۰۲-۲۰۰۳
  • لیگ ایتالیا (سری آ): ۲۰۰۳-۲۰۰۴
  • جام حذفی ایتالیا: ۲۰۰۲-۲۰۰۳
  • سوپرکاپ اروپا: ۲۰۰۴
  • سوپرکاپ ایتالیا: ۲۰۰۴
  • لیگ اکراین: ۵ بار (از ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹)
  • جام حذفی اکراین: ۲ بار (۱۹۹۶ و ۱۹۹۸)
آندری شوچنکو
Andrij Szewczenko.jpg
شناسنامه
نام کامل آندری میکولایویچ شوچنکو[۱]
زادروز ۲۹ سپتامبر ۱۹۷۶ ‏(۳۵ سال)
زادگاه اوکراین,
شوروی
قد ۱٫۸۳ متر (۶ پا ۰ اینچ)
پست مهاجم
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی دینامو کیف
شماره 7
باشگاه‌های جوانان
1986–1994 دینامو کیف
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
1994–1999 دینامو کیف 117 (60)
1999–2006 آ.ث. میلان 226 (127)
2006–2009 چلسی 46 (9)
2008–2009 آ.ث. میلان (قرضی) 18 (0)
2009– دینامو کیف 81 (30)
تیم ملی
1994–1995 زیر ۱۸ سال اوکراین 8 (5)
1994–1995 7 (6)
1995–2012 اوکراین 111 (48)
*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ 12 June 2012.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ 20:13, 19 June 2012 (UTC)

نوشته شده در جمعه 16 تير 1391برچسب:,ساعت 11:20 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

آنتونیو کاسانو فوتبالیست اهل ایتالیاست او هم‌اینک در تیم باشگاهی آث میلان و تیم ملی ایتالیا بازی می‌کند.

این بازیکن در ۱۲ جولای ۱۹۸۲ به دنیا آمد و فوتبالش را از باری شروع کرد و بعد در سن ۱۸ سالگی با جنجال از تیمهای آ اس رم و یوونتوس تیم رم را انتخاب کرد. در سال ۲۰۰۶ به رئال مادریدرفت اماموفق نبود.سپس به سامپدوریا رفت و در آن تیم خوش در خشید تا این که در زمستان ۲۰۱۱ به میلان رفت. این فوتبالیست در پست مهاجم بازی می‌کند و در تیم باشگاهیش پیراهن شماره ۹۹ را به تن می‌کند او هم‌اکنون ۲۸ سال دارد، وی توانست در مسابقات یورو ۲۰۰۴ یکی از گلهای ایتالیا را به ثمر برساند.او هم اکنون به عنوان بازیکن ثابت در تیم ملی ایتالیا بازی میکند.

آنتونیو کاسانو
Antonio Cassano.jpg
شناسنامه
نام کامل آنتونیو کاسانو
زادروز ۱۲ جولای ۱۹۸۲
زادگاه باری، ایتالیا
قد ۱۷۵ سانتی متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی آث میلان
شمارهٔ پیراهن ۹۹
پُست مهاجم
باشگاه‌های جوانان
  باری
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۹۹-۲۰۰۱
۲۰۰۱-۲۰۰۵
۲۰۰۶-۲۰۰۷
۲۰۰۷-۲۰۱۰
۲۰۱۱-
باری
رم
رئال مادرید
سمپدوریا
آث میلان
 
تیم ملی
۲۰۰۳– ایتالیا ۲۳(۶)

نوشته شده در جمعه 16 تير 1391برچسب:,ساعت 11:19 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

آلوارو آربلوا کوکا (به اسپانیایی: Álvaro Arbeloa Coca ) (متولد ۱۷ ژانویه ۱۹۸۳ در سالامانکا، کاستیلا ی لئون) یک بازیکنان فوتبال اسپانیایی است که در حال حاضر در لا لیگا و برای رئال مادرید بازی می‌کند.


او قادر به بازی در دو پست مدافع راست و مدافع وسط است ولی بیشتر اوقات در پست مدافع راست بازی می‌کند. در فصل ۰۸-۲۰۰۷، آربلوا در بعضی از بازی‌ها در پست مدافع چپ بازی کرد. [۲]

زندگی باشگاهی

رئال مادرید

بعد از امضای قرارداد به عنوان یک نوجوان با رئال مادرید، آربلوا برای تیم جوانان باشگاه بازی کرد. او وقتی از این رده سنی خارج شد توانست برای تیم رزرو باشگاه بازی کند و دو بار برای تیم اصلی بازی کرد.

آلوارو آربلوا
Alvaro Arbeloa.jpg
شناسنامه
نام کامل آلوارو آربلوا کوکا
زادروز ۱۷ ژانویهٔ ۱۹۸۳ ‏(۲۹ سال)[۱]
زادگاه سالامانکا، Flag of Spain.svg اسپانیا
قد ۶ فوت ۰ اینچ (۱.۸۳ متر) [۱]
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی رئال مادرید
شمارهٔ پیراهن ۱۷
پُست ، ،
باشگاه‌های جوانان
۲۰۰۲-۲۰۰۳ رئال مادرید
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۳-۲۰۰۶
۲۰۰۵-۲۰۰۶
۲۰۰۶-۲۰۰۷
۲۰۰۷-۲۰۰۹
تاکنون-۲۰۰۹

رئال مادرید
دپورتیو لاکرونیا
لیورپول
رئال مادرید
۵۰ (۱)
۲ (۰)
۲۰ (۰)
۹۸ (۲)
۳۱ (۲)
تیم ملی
۲۰۰۱
۲۰۰۵
-۲۰۰۸


اسپانیا
۴ (۰)
۱ (۰)
۵(۰)

نوشته شده در جمعه 16 تير 1391برچسب:,ساعت 11:18 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

سمیر نصری (زاده ۲۶ ژوئن ۱۹۸۷ - مارسی) بازیکن فوتبال فرانسوی است، او اصلیتی الجزایری دارد. او تاکنون در تیمهای المپیک مارسی و آرسنال بازی کرده است در حال حاضر او در تیم منچستر سیتی انگلستان بازی می‌کند. وی ۳۲ بازی ملی در کارنامه خود دارد.

سمیر نصری
SamirNasriEmirates.jpg
شناسنامه
نام کامل سمیر نصری
زادروز ۲۶ ژوئن ۱۹۸۷
زادگاه مارسی، فرانسه
قد ۱٬۷۸ متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی منچستر سیتی
شمارهٔ پیراهن ۸
پُست هافبک تهاجمی
باشگاه‌های جوانان
۲۰۰۴-۱۹۹۳ مارسی
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۴-۲۰۰۸
۲۰۰۸-
المپیک مارسی
آرسنال
منچستر سیتی
۱۲۲(۱۱)
۸۵(۱۸)
تیم ملی
۲۰۰۷- فرانسه ۳۲ (۴)

نوشته شده در جمعه 16 تير 1391برچسب:,ساعت 11:17 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

لورن کوشیلنی (به فرانسوی: Laurent Koscielny) (زاده ۱۰ سپتامبر ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل کشور فرانسه است.

وی سابقه ۳ بازی و ۰ گل ملی برای تیم ملی فوتبال فرانسه در کارنامه دارد، همچنین پست تخصصی او مدافع است.

لورن کوشیلنی
Laurent Koscielny-cropped22.jpg
شناسنامه
نام کامل لورن کوشیلنی
زادروز ۱۰ سپتامبر ۱۹۸۵ ‏(۲۶ سال)
زادگاه فرانسه
قد ۱٫۸۵ متر (۶ پا ۱ اینچ)[۱]
پست مدافع
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی آرسنال
شماره ۶
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۳–۱۹۹۵ تول کورز
۱۹۹۵–۱۹۹۷
۱۹۹۷–۱۹۹۸ تول کورز
۱۹۹۸–۲۰۰۲
۲۰۰۲–۲۰۰۳
۲۰۰۳–۲۰۰۴
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۴–۲۰۰۷ ۴۱ (۰)
۲۰۰۷–۲۰۰۹ ۶۷ (۶)
۲۰۰۹–۲۰۱۰ باشگاه فوتبال لورینت ۳۵ (۳)
۲۰۱۰– آرسنال ۶۳ (۴)
تیم ملی
۲۰۱۱– تیم ملی فوتبال فرانسه ۳ (۰)
*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ 16:08, 31 May 2012 (UTC).
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ 16:08, 31 May 2012 (UTC)

نوشته شده در جمعه 16 تير 1391برچسب:,ساعت 11:16 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

حاتم بن عرفا (به فرانسوی: Hatem Ben Arfa) (زاده ۷ مارس ۱۹۸۷) بازیکن فوتبال اهل کشور فرانسه است.

وی سابقه ۱۱ بازی و ۲ گل ملی برای تیم ملی فوتبال فرانسه در کارنامه دارد، همچنین پست تخصصی او هافبک است.

حاتم بن عرفا
Hatem Ben Arfa.jpg
شناسنامه
نام کامل حاتم بن عرفا
زادروز ۷ مارس ۱۹۸۷ ‏(۲۵ سال)
زادگاه کلمر، فرانسه
قد ۱٫۷۸ متر (۵ پا ۱۰ اینچ)[۱]
پست هافبک
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی نیوکاسل یونایتد
شماره ۱۰
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۴–۱۹۹۶ ای‌اس‌وی چاتنای-مالابری
۱۹۹۶–۱۹۹۸ ۹۲ مونتروژ
۱۹۹۸–۱۹۹۹
۱۹۹۹–۲۰۰۲
۲۰۰۲–۲۰۰۴
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۴–۲۰۰۸ المپیک لیون ۶۴ (۷)
۲۰۰۸–۲۰۱۱ المپیک مارسی ۶۳ (۹)
۲۰۱۰–۲۰۱۱ نیوکاسل یونایتد (قرضی) ۴ (۱)
۲۰۱۱– نیوکاسل یونایتد ۲۶ (۵)
تیم ملی
۲۰۰۲–۲۰۰۳ ۱۰ (۷)
۲۰۰۳–۲۰۰۴ ۱۷ (۱۱)
۲۰۰۵ ۴ (۰)
۲۰۰۵–۲۰۰۶ ۶ (۱)
۲۰۰۷ زیر ۲۱ سال فرانسه ۴ (۰)
۲۰۰۷– تیم ملی فوتبال فرانسه ۱۱ (۲)
*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ 14 May 2012.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ 5 June 2012

نوشته شده در جمعه 16 تير 1391برچسب:,ساعت 11:15 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

ستیو مانداندا (به فرانسوی: Steve Mandanda) (زاده ۲۸ مارس ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل کشور فرانسه است.

وی سابقه ۱۵ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال فرانسه در کارنامه دارد، همچنین پست تخصصی او دروازه‌بان است.

استیو مانداندا
Steve Mandanda 5312.jpg
شناسنامه
زادروز ۲۸ مارس ۱۹۸۵ ‏(۲۷ سال)
زادگاه کینشاسا، زئیر
قد ۱٫۸۵
پست دروازه‌بان
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی المپیک مارسی
شماره ۳۰
باشگاه‌های جوانان
۲۰۰۱–۲۰۰۵
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۵–۲۰۰۷ ۶۷ (۰)
۲۰۰۷– المپیک مارسی ۱۶۹ (۰)
تیم ملی
۲۰۰۳–۲۰۰۶ زیر ۲۱ سال فرانسه ۱۷ (۰)
۲۰۰۸ ۲ (۰)
۲۰۰۸– تیم ملی فوتبال فرانسه ۱۵ (۰)
*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ 29 May 2011.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ 27 May 2012

نوشته شده در جمعه 16 تير 1391برچسب:,ساعت 11:14 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

جرمی منز (به فرانسوی: Jérémy Ménez) (زاده ۷ مه ۱۹۸۷) بازیکن فوتبال اهل کشور فرانسه است.

وی سابقه ۱۳ بازی و ۱ گل ملی برای تیم ملی فوتبال فرانسه در کارنامه دارد، همچنین پست تخصصی او مهاجم است.

جرمی منز
J Menez.jpg
شناسنامه
نام کامل جرمی منز
زادروز ۷ مهٔ ۱۹۸۷ ‏(۲۵ سال)
زادگاه لونگژومو, فرانسه
قد ۱٫۸۱
پست مهاجم (فوتبال)
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی پاریس سن ژرمن
شماره ۷
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۴–۱۹۹۵ سی‌ای ویتری
۱۹۹۵–۲۰۰۰ سی‌اف‌اف پاریس
۲۰۰۰–۲۰۰۱ سی‌اس‌اف برتیجنی
۲۰۰۱–۲۰۰۴ سوشو
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۴–۲۰۰۶ سوشو ۵۵ (۷)
۲۰۰۶–۲۰۰۸ موناکو ۵۷ (۱۴)
۲۰۰۸–۲۰۱۱ آ. اس. رم ۸۴ (۷)
۲۰۱۱– پاریس سن ژرمن ۳۳ (۷)
تیم ملی
۲۰۰۲–۲۰۰۳ ۱۴ (۱۲)
۲۰۰۳–۲۰۰۴ ۱۷ (۶)
۲۰۰۵ ۶ (۶)
۲۰۰۵–۲۰۰۶ ۹ (۳)
۲۰۰۸ زیر ۲۱ سال فرانسه ۳ (۰)
۲۰۱۰– تیم ملی فوتبال فرانسه ۱۳ (۱)
*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ 16:00, 29 May 2012 (UTC).
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ 31 May 2012

نوشته شده در جمعه 16 تير 1391برچسب:,ساعت 11:13 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

هوگو لیوریس (به فرانسوی: Hugo Lloris) (زاده ۲۶ دسامبر ۱۹۸۶) بازیکن فوتبال اهل کشور فرانسه است.

وی سابقه ۳۳ بازی و ۰ گل ملی برای تیم ملی فوتبال فرانسه در کارنامه دارد، همچنین پست تخصصی او دروازه‌بان است.

هوگو لیوریس
Hugo Lloris.JPG
شناسنامه
نام کامل هوگو لیوریس
زادروز ۲۶ دسامبر ۱۹۸۶ ‏(۲۵ سال)
زادگاه نیس، فرانسه
قد ۱٫۸۸ متر (۶ پا ۲ اینچ)
پست دروازه‌بان
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی المپیک لیون
شماره ۱
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۳–۱۹۹۷ سی‌ئی‌دی‌ای‌سی سیمیز
۱۹۹۷–۲۰۰۵ نیس
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۵–۲۰۰۸ نیس ۷۲ (۰)
۲۰۰۸– المپیک لیون ۱۳۵ (۰)
تیم ملی
۲۰۰۴ ۳ (۰)
۲۰۰۴–۲۰۰۵ ۱۴ (۰)
۲۰۰۶ ۴ (۰)
۲۰۰۶–۲۰۰۸ زیر ۲۱ سال فرانسه ۵ (۰)
۲۰۰۸– تیم ملی فوتبال فرانسه ۳۳ (۰)
*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ 29 May 2011 (UTC).
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ 5 June 2012 (UTC)

نوشته شده در جمعه 16 تير 1391برچسب:,ساعت 11:12 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

عادل رامی (به فرانسوی: Adil Rami) (زاده ۲۷ دسامبر ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل کشور فرانسه است.

وی سابقه ۲۰ بازی و ۱ گل ملی برای تیم ملی فوتبال فرانسه در کارنامه دارد، همچنین پست تخصصی او مدافع است.

عادل رامی
شناسنامه
نام کامل عادل رامی
زادروز ۲۷ دسامبر ۱۹۸۵ ‏(۲۶ سال)
زادگاه باستیا, فرانسه
قد ۱٫۹۰ متر (۶ پا ۳ اینچ)
پست مدافع
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی والنسیا
شماره ۴
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۴–۲۰۰۳
۲۰۰۶–۲۰۰۷ لیل
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۳–۲۰۰۶ ۵۸ (۰)
۲۰۰۷–۲۰۱۱ لیل ۱۱۱ (۷)
۲۰۱۱– والنسیا ۳۳ (۲)
۲۰۱۱ لیل (قرضی) ۱۸ (۰)
تیم ملی
۲۰۱۰– تیم ملی فوتبال فرانسه ۲۰ (۱)
*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ 16 May 2012.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ 5 June 2012

نوشته شده در جمعه 16 تير 1391برچسب:,ساعت 11:11 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

یوهان کابای (به فرانسوی: Yohan Cabaye) (زاده ۱۴ ژانویه ۱۹۸۶) بازیکن فوتبال اهل کشور فرانسه است.

وی سابقه ۱۳ بازی و ۰ گل ملی برای تیم ملی فوتبال فرانسه در کارنامه دارد، همچنین پست تخصصی او هافبک است.

یوهان کابای
شناسنامه
نام کامل یوهان کابای
زادروز ۱۴ ژانویهٔ ۱۹۸۶ ‏(۲۶ سال)
زادگاه تورکوآن، فرانسه
قد ۱٬۷۴ متر[۱]
پست هافبک
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی نیوکاسل یونایتد
شماره ۴
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۲–۱۹۹۸ تورکویینگ
۱۹۹۸–۲۰۰۴ لیل
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۴–۲۰۱۱ لیل ۱۹۱ (۳۱)
۲۰۱۱– نیوکاسل یونایتد ۳۴ (۴)
تیم ملی
۲۰۰۱ (۰)
۲۰۰۴ (–)
۲۰۰۴–۲۰۰۵ ۱۲ (۲)
۲۰۰۶ (۱)
۲۰۰۶–۲۰۰۸ زیر ۲۱ سال فرانسه ۱۶ (۳)
۲۰۱۰– تیم ملی فوتبال فرانسه ۱۳ (۰)
*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ 14 May 2012.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ 5 June 2012

نوشته شده در جمعه 16 تير 1391برچسب:,ساعت 11:11 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

آلو دیارا (به فرانسوی: Alou Diarra) (زاده ۱۵ جولای ۱۹۸۱) بازیکن فوتبال اهل کشور فرانسه است.

وی سابقه ۳۱ بازی و ۰ گل ملی برای تیم ملی فوتبال فرانسه در کارنامه دارد، همچنین پست تخصصی او هافبک است.

آلو دیارا
Alou Diarra 4.jpg
شناسنامه
نام کامل آلو دیارا
زادروز ۱۵ ژوئیهٔ ۱۹۸۱ ‏(۳۰ سال)
زادگاه ویوپنت، سن-سن-دنی, فرانسه
قد ۱٫۹۰ متر (۶ پا ۳ اینچ)
پست هافبک
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی المپیک مارسی
شماره ۴
باشگاه‌های جوانان
۱۹۸۷–۱۹۹۳ اولنای-سوس-بیوس
۱۹۹۳–۱۹۹۷ ویلپینت
۱۹۹۷–۱۹۹۹
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۹۹–۲۰۰۰ ۳ (۰)
۲۰۰۰–۲۰۰۲ ۴۱ (۵)
۲۰۰۰–۲۰۰۲ بایرن مونیخ ۰ (۰)
۲۰۰۲–۲۰۰۵ لیورپول ۰ (۰)
۲۰۰۲–۲۰۰۳ ۲۵ (۰)
۲۰۰۳–۲۰۰۴ ۳۵ (۴)
۲۰۰۴–۲۰۰۵ لن (قرضی) ۳۴ (۲)
۲۰۰۵–۲۰۰۶ لن ۳۲ (۲)
۲۰۰۶–۲۰۰۷ المپیک لیون ۱۵ (۱)
۲۰۰۷–۲۰۱۱ بوردو ۱۳۳ (۱۱)
۲۰۱۱– المپیک مارسی ۱۸ (۱)
تیم ملی
۲۰۰۱–۲۰۰۲ ۵ (۰)
۲۰۰۲–۲۰۰۴ زیر ۲۱ سال فرانسه ۱۴ (۱)
۲۰۰۴– تیم ملی فوتبال فرانسه ۴۱ (۰)
*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ 15 January 2012.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ 5 June 2012

نوشته شده در جمعه 16 تير 1391برچسب:,ساعت 11:9 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

آندری آرشاوین (به روسی: Андрей Сергеевич Аршавин) زادهٔ ۲۹ مه ۱۹۸۱، بازیکن تیم فوتبال آرسنال و تیم ملی فوتبال روسیه است. او توانایی بازی در دو پست مهاجم دوم و نیز هافبک هجومی را دارد. آرشاوین به خاطر کنترل توپ، دید خوب، توانایی بازی‌سازی و سرعت زیادش شناخته شده است.

تیم باشگاهی

او در مدرسه فوتبال اسمنا آموزش دیده است. او از سال ۱۹۹۹ تا اوایل ۲۰۰۰ برای تیم دوم باشگاه زنیت بازی کرد. سپس در سال ۲۰۰۰ به تیم اصلی باشگاه منتقل شد. آرشاوین در فوریه ۲۰۰۹ به باشگاه آرسنال انگلستان پیوست و سپس دوباره به تیم سابق خود زنیت بازگشت .

تیم ملی

آندری اولین بازی ملی خودش را برای تیم ملی روسیه در تاریخ ۱۷ مه ۲۰۰۲ در مقابل تیم ملی بلاروس انجام داد.

یورو ۲۰۰۸

او در مسابقات نهایی یورو ۲۰۰۸ در تیم ملی فوتبال کشورش تحت رهبری گاس هیدینک درخشش قابل ملاحظه‌ای داشت.

یورو 2012

او و تیمش علارغم بازی خوب توسط یونان بازی یونان از گردانه ی رقابت ها حذف شدند .

نوشته شده در جمعه 16 تير 1391برچسب:,ساعت 11:5 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

جوردی آلبا راموس (به اسپانیایی: Jordi Alba Ramos) بازیکن فوتبال اهل کشور اسپانیا است که برای بارسلونا در لا لیگا بازی می‌کند. پست این بازیکن دفاع چپ است ولی می‌تواند در پست هافبک چپ هم بازی کند.

او سابقهٔ بازی در تیم جوانان بارسلونا و والنسیا را در کارنامهٔ خود دارد. وی در سال ۲۰۱۲ با قراردادی به ارزش ۱۴ میلیون یورو از والنسیا به بارسلونا پیوست.[۱]

او برای تیم ملی اسپانیا تاکنون در ۱۱ بازی به میدان رفته و یک بار موفق به گلزنی شده‌است.

آمار

باشگاهی

به‌روز شده در ۱۳ مهٔ ۲۰۱۲[۲]

باشگاه فصل لیگ جام حذفی اروپا۱ کل
بازی گل پاس گل بازی گل پاس گل بازی گل پاس گل بازی گل پاس گل
۲۰۰۸-۰۹ ۳۵ ۴ ۱ ۱ ۰ ۰ - - - ۳۶ ۴ ۱
والنسیا ۲۰۰۹-۱۰ ۱۵ ۱ ۰ ۲ ۰ ۱ ۹ ۰ ۰ ۲۶ ۱ ۱
۲۰۱۰-۱۱ ۲۶ ۲ ۰ ۴ ۰ ۰ ۳ ۰ ۱ ۳۳ ۲ ۱
۲۰۱۱-۱۲ ۳۲ ۲ ۵ ۸ ۰ ۰ ۱۰ ۱ ۲ ۵۰ ۳ ۷
کل ۷۳ ۵ ۵ ۱۴ ۰ ۱ ۲۲ ۱ ۳ ۱۰۸ ۶ ۹
بارسلونا ۲۰۱۲-۱۳ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰
کل دوران ۱۰۸ ۹ ۶ ۱۵ ۰ ۱ ۲۲ ۱ ۳ ۱۴۵ ۱۰ ۱۰
۱شامل لیگ قهرمانان اروپا، جام یوفا/لیگ اروپا.

ملی

به‌روز شده در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۲

تیم ملی فصل بازی گل پاس گل
اسپانیا ۲۰۱۱-۱۲ ۱۱ ۱ ۳
کل ۱۱ ۱ ۳

جوردی آلبا
Jordi Alba.jpg
آلبا در حال بازی برای والنسیا
شناسنامه
نام کامل جوردی آلبا راموس
زادروز ۲۱ مارس ۱۹۸۹ ‏(۲۳ سال)
زادگاه له‌هوسپیتالت ده یوبرگات، اسپانیا
قد ۱٫۷۰ متر (۵ پا ۷ اینچ)
پست مدافع / هافبک
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی بارسلونا
شماره
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۸–۲۰۰۵ بارسلونا
۲۰۰۵–۲۰۰۷
۲۰۰۷ والنسیا
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۷    
۲۰۰۷–۲۰۰۸ والنسیا بی ۱۸ (۵)
۲۰۰۸–۲۰۱۲ والنسیا ۷۳ (۵)
۲۰۰۸–۲۰۰۹ ۳۵ (۴)
۲۰۱۲– بارسلونا ۰ (۰)
تیم ملی
۲۰۰۶ ۶ (۱)
۲۰۰۹ ۹ (۰)
۲۰۰۸–۲۰۱۱ ۴ (۰)
۲۰۱۱– اسپانیا ۱۱ (۱)
*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ ۱۴ مهٔ ۲۰۱۲.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ ۲۷ ژوئن ۲۰۱۲

نوشته شده در جمعه 16 تير 1391برچسب:,ساعت 11:3 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

آدام ماتوشچیک (زاده ۱۴ فوریهٔ ۱۹۸۹) بازیکن فوتبال اهل کشور لهستان است.

وی سابقه ۱۹ بازی و ۱ گل ملی برای تیم ملی فوتبال لهستان در کارنامه دارد، همچنین پست تخصصی او، هافبک است.

آدام ماتوشچیک
Matuschyk.JPG
شناسنامه
نام کامل آدام ماتوشچیک
زادروز ۱۴ فوریهٔ ۱۹۸۹ ‏(۲۳ سال)
زادگاه گلیویتسه[۱]، لهستان
قد ۱,۸۳ متر
پست بازیکن میانه
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی باشگاه فوتبال فورتونا دوسلدورف
شماره ۲۷
باشگاه‌های جوانان
  SpVgg Merzig
  VfB Dillingen
۲۰۰۳–۲۰۰۸ باشگاه فوتبال کلن
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۸–۲۰۰۹ باشگاه فوتبال کلن ۳۶ (۴)
۲۰۱۰– باشگاه فوتبال کلن ۴۲ (۴)
۲۰۱۲– فورتونا دوسلدورف ۶ (۱)
تیم ملی
۲۰۰۹–۲۰۱۰ زیر ۲۱ سال لهستان ۴ (۰)
۲۰۱۰– لهستان ۱۷ (۱)
*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ 00:24, 30 December 2011 (UTC).
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ 5 May 2012

نوشته شده در جمعه 16 تير 1391برچسب:,ساعت 11:2 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

جو هارت (به انگلیسی: Joe Hart) متولد ۱۹ آوریل ۱۹۸۷ در انگلستان دروازه بان فوتبال است و در باشگاه‌های بیرمنگهام، بلک پول، منچستر سیتی بازی کرده‌است. او هم چنین تا کنون ۱۶ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال انگلستان انجام داده‌است.

جو هارت
JoeHart Augsburg.jpg
شناسنامه
نام کامل چارلز جوزف جان هارت
زادروز ۱۹ آوریل ۱۹۸۷
زادگاه ، انگلستان
قد ۱.۹۶ متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی منچستر سیتی
شمارهٔ پیراهن ۲۵
پُست دروازه بان
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
  بیرمنگهام، بلک پول ،
منچستر سیتی
 
تیم ملی
  تیم ملی فوتبال انگلستان  

نوشته شده در پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,ساعت 11:0 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

اندی کارول (به انگلیسی: Andy Carroll) (زاده ۶ ژانویه ۱۹۸۹) بازیکن فوتبال اهل کشور انگلستان است.

وی سابقه ۴ بازی و ۱ گل ملی برای تیم ملی فوتبال انگلستان در کارنامه دارد، همچنین پست تخصصی او مهاجم است.

اندی کارول
Andy Carroll 2011.jpg
شناسنامه
نام کامل اندرو توماس کارول[۱]
زادروز ۶ ژانویهٔ ۱۹۸۹ ‏(۲۳ سال)[۱]
زادگاه
قد ۶ پا ۳ ابنچ (۱٫۹۱ متر)[۱]
پست مهاجم (فوتبال)
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی لیورپول
شماره ۹
باشگاه‌های جوانان
۲۰۰۵–۲۰۰۶
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۶–۲۰۱۱ نیوکاسل یونایتد ۸۰ (۳۱)
۲۰۰۷–۲۰۰۸ (قرضی) ۱۱ (۱)
۲۰۱۱– لیورپول ۴۲ (۶)
تیم ملی
۲۰۰۷–۲۰۰۸ ۸ (۴)
۲۰۰۹–۲۰۱۰ زیر ۲۱ سال انگلستان ۵ (۲)
۲۰۱۰– تیم ملی فوتبال انگلستان ۴ (۱)
*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ 23:45, 10 April 2012 (UTC).
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ 23:52, 6 January 2012 (UTC)

نوشته شده در پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,ساعت 10:59 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

امانوئل آدِبایور (متولد ۲۵ فوریه ۱۹۸۴) بازیکن فوتبال اهل توگو است و در تیم باشگاهی منچستر سیتی بازی می‌کند.


او تاکنون در تیمهای موناکو، آرسنال، رئال مادرید و تاتنهام بازی کرده‌است و ۴۲ بازی ملی برای انجام داده‌است.


او در ابتدا در موناکو درخشید و در سال
۲۰۰۶ با مبلغ ۳ میلیون پوند توسط آرسنال خریداری شد. او در سه سالی که برای آرسنال بازی کرد توانست در ۱۰۴ بازی ۴۶ گل به ثمر برساند و او تبدیل به مهاجمی سریع و گلزن شده بود. سرانجام در سال ۲۰۰۹ او توسط منچسترسیتی به مبلغ ۲۵ میلیون پوند و برای ۴ سال خریداری شد.

آدبایور در ژانویه ۲۰۱۱ با قراردادی قرضی و با شرط انتقال دائم به مبلغ ۱۵ میلیون یورو به رختکن رئال منتقل شد و سران رئال مبلغ ۴ میلیون یورو که نیمی از مبلغ قرارداد او با سیتی است را برای به خدمت گرفتن او برای ۶ ماه پرداخت خواهند کرد.


امانوئل آدِبایور
Adebayor Man City.jpg
شناسنامه
نام کامل Sheyi Emmanuel Adebayor
زادروز ۲۵ فوریهٔ ۱۹۸۴ ‏(۲۸ سال)
زادگاه لومه، Flag of Togo.svg توگو
قد ۱۹۲ سانتی متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی تاتنهام
شمارهٔ پیراهن ۹
پُست مهاجم
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۱-۲۰۰۳
۲۰۰۳-۲۰۰۶
۲۰۰۶-۲۰۰۹
۲۰۰۹-
۲۰۱۱
موناکو
آرسنال
منچستر سیتی
رئال مادرید(قرضی)
تاتنهام(قرضی)
۴۴ (۱۵)
۷۹ (۱۸)
۱۰۵ (۴۶)
۳۴ (۱۵)
۱۴ (۵)
۳۳ (۱۷)
تیم ملی
۲۰۰۰-۲۰۰۹ Flag of Togo.svg ۴۲ (۱۸)

نوشته شده در پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,ساعت 10:22 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

سرخیو کانالس مادرازو، (متولد ۱۶ فوریه سال ۱۹۸۱، شهر سانتاندر در کشور اسپانیا) فوتبالیست اسپانیایی است که به عنوان هافبک، در تیم والنسیا حضور دارد.

وضعیت باشگاهی

ریسینگ سانتاندر

در ۱۸ سپتامبر سال ۲۰۰۸، وی برای اولین بار در لیست تیم اصلی ریسینگ قرار گرفت. تغریبا دو هفته بعد نیز در بازی‌های لیگ، اولین بازی خود را برای این تیم در برابر اوساسونا انجام داد که با برد ۱-۰ تیمش همراه بود.

کانالس زمانیکه در ریسینگ فرصت بیشتری بدست اورد، شروع به درخشش کرد و در ۶ دسامبر ۲۰۰۹، ابتدا در مقابل اسپانیول، موفق شد ۲ بار گلزنی کند تا تیمش با نتیجه ۴-۱ به برتری رسیده باشد. در ادامه نیز در وی در برابر سویا دوبار گلزنی کرد و برای اولین بار، به عنوان بهترین بازیکن زمین، انتخاب شد. در ادامه در بازی رئال وایادولید که با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید، تک گل تیمش را زد تا در نخستین فصلش در لالیگا، موفق به زدن ۶ گل و دادن ۴ پاس گل شود و به تیمش برای بقا در لیگ، کمک شایانی کرد.

رئال مادرید

در ۱۲ فوریه سال ۲۰۱۰، کانالس با عقد قراردادی ۶ ساله؛ به ارزش ۴٫۵ میلیون یورو، به تیم رئال مادرید پیوست. در ۴ اوت همان سال، وی اولین بازی خود را برای رئال مادرید انجام داد و در برد ۳-۲ تیمش نقش داشت و موفق شد یکبار گلزنی کند. در ۲۹ اوت، اولین بازی لیگ خود را برای رئال مادرید و در برابر رئال مایورکا انجام داد که ان بازی، ۰-۰ مساوی شد. در ماه اکتبر، فرانسیسکو خنتو، اسطوره باشگاه رئال مادرید، در یک مصاحبه اختصاصی با با سایت این باشگاه، به تمجید از کانالس پرداخت و گفت:

« کانالس نیز بمانند من، با رئال مادرید عناوین قهرمانی زیادی کسب خواهد کرد و به تاریخچه باشگاه خواهد پیوست  »

تیم ملی

در سال ۲۰۰۸، کانالس به تیم زیر ۱۷ سال کمک زیادی کرد تا این تیم در نهایت، قهرمان مسابقات زیر ۱۷ سال اروپا در ترکیه شود.

در ۱۹ سالگی، به تیم زیر ۲۱ سال اسپانیا دعوت شد و در ۲ بازی اولش، ۲ بار گلزنی کرد.

وضعیت آماری

باشگاه فصل لیگ جام حذفی اروپا مجموع
بازی گل پاس گل بازی گل پاس گل بازی گل پاس گل بازی گل پاس گل
ریسینگ سانتاندر ۲ ۲۰۰۸–۰۹ ۲۰ ۱ - ۲۰ ۱ -
۲۰۰۹–۱۰ ۸ ۳ - ۸ ۳ -
مجموع ۲۸ ۴ - ۲۸ ۴ -
ریسینگ سانتاندر ۲۰۰۸–۰۹ ۶ ۰ ۱ ۱ ۰ ۰ ۱ ۰ ۰ ۸ ۰ ۱
۲۰۰۹–۱۰ ۲۶ ۶ ۴ ۵ ۱ ۱ ۳۱ ۷ ۵
مجموع ۳۲ ۶ ۵ ۶ ۱ ۱ ۱ ۰ ۰ ۳۹ ۷ ۶
رئال مادرید ۲۰۱۰-۱۱ ۴ ۰ ۰ ۳ ۰ ۰ ۲ ۰ ۰ ۹ ۰ ۰
مجموع ۴ ۰ ۰ ۳ ۰ ۰ ۲ ۰ ۰ ۹ ۰ ۰
مجموع آمار ۶۴ ۱۰ ۵ ۹ ۱ ۱ ۳ ۰ ۰ ۷۶ ۱۱ ۶

سرخیو کانالس
Canales Real Madrid 2 - Ajax 0.jpg
شناسنامه
نام کامل سرخیو کانالس مادرازو
زادروز ۱۶ فوریهٔ ۱۹۹۱ ‏(۲۱ سال)
زادگاه سانتاندر، اسپانیا
قد ۱٫۷۶ متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی والنسیا (قرضی از رئال مادرید)
شمارهٔ پیراهن ۱۶
پُست هافبک تهاجمی
باشگاه‌های جوانان
۲۰۰۸-۲۰۰۰ ریسینگ سانتاندر
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۱۰-۲۰۰۸
۲۰۱۰-۲۰۰۸
۲۰۱۰-
۲۰۱۱-۲۰۱۳
پرچم اسپانیا ریسینگ سانتاندر ۲
پرچم اسپانیا ریسینگ سانتاندر
پرچم اسپانیا رئال مادرید
پرچم اسپانیا والنسیا (قرضی)
۲۸ (۴)
۳۲ (۶)
۱۰ (۰)
۰ (۰)
تیم ملی
۲۰۰۷
۲۰۰۷-۲۰۰۸
۲۰۰۹
۲۰۰۹-۲۰۱۰
۲۰۱۰
Flag of Spain.svg اسپانیا زیر ۱۶ سال
Flag of Spain.svg اسپانیا زیر ۱۷ سال
Flag of Spain.svg اسپانیا زیر ۱۸ سال
Flag of Spain.svg اسپانیا زیر ۱۹ سال
Flag of Spain.svg اسپانیا زیر ۲۱ سال
۳(۱)
۱۱(۱)
۱(۱)
۱۰(۲)
۳(۲)

نوشته شده در پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,ساعت 10:19 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

سرخیو بوسکتس بورگو (متولد ۱۶ جولای ۱۹۸۸) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا می‌باشد که برای باشگاه فوتبال بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند. پدر او هم کارلس بوسکتس دروازه‌بان سابق بارسا بوده است.

او در جولای ۲۰۰۸ در ۲۰ سالگی به باشگاه بارسلونا پیوست و با نمایشی خوب در مدت یک سال به تیم ملی اسپانیا دعوت شد.

رده باشگاهی

Sergio Busquets.jpg

بوسکتس در شهر سابادل در بارسلونا در کاتالانیا به دنیا آمد.او در سال ۲۰۰۵ به عضویت باشگاه جوانان بارسلونا در آمد و طی ۲۶ بازی که انجام داد ۷ گل به ثمر رساند.دو سال بعد او وارد تیم ب باشگاه بارسلونا شد و زیر نظر جوزپ گواردیولا شروع به کار کرد و در این تیم در ۳۲ بازی که انجام داد ۱ گل به ثمر رساند در همین فصل در شروع به کارش به عنوان بازیکن تعویضی در جام کاتالانیا به میدان آمد.

در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۸ او در تیم اول بارسلونا در بازی مقابل راسینگ سانتاندر ۹۰ دقیقه بازی کرد که آن بازی ۱-۱ مساوی به پایان رسید.در ۲۲ اکتبر ۲۰۰۸ در بازی‌های جام باشگاه‌های اروپا در مقابل اف سی بازل یک گل از پنج گل تیمش را به ثمر رساند.او در ۲۲ دسامبر ۲۰۰۸ قراردادی با قیمت ۸۰ میلیون یورو تا سال ۲۰۱۳ با بارسلونا امضا کرد.

در ۷ مارس ۲۰۰۹ او اولین گل خود را در لالیگا مقابل اتلتیک بیلبائو به ثمر رساند.

 

رده ملی

او در۱۱ اکتبر ۲۰۰۸ برای بازی در تیم زیر ۲۱ سال اسپانیا دعوت شد. در رقابت‌های جام قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا در اولین بازی در مقابل سوییس در دقیقه ۱۷ گلی را به ثمر رساند اما بازی در نهایت ۲ بر ۱ به سود سوییس پایان یافت.

او توسط وینسنته دل بوسکه برای بازی در جام جهانی ۲۰۱۰ انتخاب شد و در پستی بازی کرد که مارکوس سنا در جام ملت‌های اروپا بازی می‌کرد.

افتخارات

باشگاهی

ملی

  • جام کنفدراسیون‌ها (مکان سوم) ۲۰۰۹
  • جام جهانی (قهرمانی) ۲۰۱۰

سرخیو بوسکتس
Sergio Busquets Barcelona.jpg
شناسنامه
نام کامل سرخیو بوسکتس بورگوس
زادروز ۱۶ جولای ۱۹۸۸
زادگاه سابادل، اسپانیا
قد ۱٫۸۹
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی بارسلونا
شمارهٔ پیراهن ۱۶
پُست هافبک دفاعی
باشگاه‌های جوانان
۲۰۰۳-۱۹۹۹

۲۰۰۵-۲۰۰۳
۲۰۰۷-۲۰۰۵

لیدا

یونیو جابک
بارسلونا

باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۸- بارسلونا ۲
تیم ملی
۲۰۰۹-۲۰۰۸

۲۰۰۹-
۲۰۰۸-

زیر ۲۱ سال اسپانیا

اسپانیا
کاتالانیا

۱

۰
۰

نوشته شده در پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,ساعت 10:18 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

سرخیو لئونل "کان" آگوئرو دل کاستییو بازیکن فوتبال اهل آرژانتین است که در تیم باشگاهی‌ منچستر سیتی بازی می‌کند.

کان آگوئرو
Suisse vs Argentine - Sergio Agüero.jpg
شناسنامه
نام کامل سرخیو لئونل آگوئرو دل کاستییو
زادروز ۲ ژوئن ۱۹۸۸ ‏(۲۴ سال)
زادگاه کیلمس، آرژانتین
قد ۱۷۲ سانتی متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی منچستر سیتی
شمارهٔ پیراهن ۱۶
پُست مهاجم
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۷-۲۰۰۳
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۳-۲۰۰۶
۲۰۰۶-۲۰۱۱
۲۰۱۱-
اتلتیکو مادرید
منچستر سیتی
۵۴ (۲۳)
۱۷۵ (۷۴)
۱ (۲)
تیم ملی
۲۰۰۶– پرچم آرژانتین آرژانتین ۳۰ (۱۳)

نوشته شده در پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,ساعت 10:17 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

سرخیو راموس (متولد سال ۳۰ مارس ۱۹۸۶) بازیکن اسپانیایی تیم فوتبال رئال مادرید می باشد که در پست مدافع (فوتبال) بازی می‌کند.

 

سویا

سرخیو راموس در محله کاماس سویل واقع در اندولوس بدنیا آمد و در سن کم به تیم جوانان سویا پیوست که شامل بازیکنانی مثل خسوس ناواس و آنتونیو پوئرتا بود. اولین بازی راموس در تیم اول سویا در لالیگا در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۰۴ بود. در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ او ۳۱ بازی در این تیم در طی آن فصل انجام داد و به این تیم کمک کرد تا مقام ششم جدول را بدست بیاورد.

رئال مادرید

بعد از درخشش در سویا چند تیم بزرگ اروپایی برای خرید او پیش قدم شدند که در نهایت در تابستان ۲۰۰۵ رئال مادرید موفق شد او را با قیمت ۲۷ میلیون یورو به خدمت بگیرد که در آن زمان این مبلغ یک رکورد برای یک مدافع بحساب می امد. او تنها خرید اسپانیایی فلورنتینو پرز در اولین دوره ریاستش در رئال مادرید بود.

بعد از آمدن به رئال مادرید او شماره ۴ این تیم را بر تن کرد که تا قبل از آن بر تن فرناندو هیرو کاپیتان سابق این تیم بود. راموس اولین گل خود را با پیراهن رئال مادرید در سال ۲۰۰۵ در مرحله گروهی مقابل لیون به ثمر رساند. در اولین فصل حضورش در رئال مادرید او بعنوان مدافع میانی و بعضی اوقات بعنوان هافبک دفاعی در این تیم بازی میکرد که بعد از ورود کریستوف متزلدر و پپه او در پست اصلی خودش بعنوان مدافع راست به بازی گرفته شد. هرچند که گل زدن از وظایف اصلی یک مدافع به حساب نمیاد اما راموس موفق شد در طی ۴ فصل اول حضورش در این تیم حدود ۲۰ گل به ثمر برساند.

در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ فیفا سرخیو راموس را در تیم منتخب فصل قرار داد و درسال ۲۰۰۸ در تیم فصل اروپا از طرف یوفا قرار گرفت همچنین در همین سال او در رده ۲۱ نامزدهای بهترین بازیکن فصل اروپا از طرف یوفا قرار گرفت.

درحال حاضر او کاپیتان دوم رئال مادرید بعد از ایکر کاسیاس است.

در ۲۰ آپریل ۲۰۱۱ راموس موفق شد به همراه رئال مادریددر مقابل بارسلونا در استادیوم مستایا والنسیا به مقام قهرمانی کوپا دل ری برسد. بعد از این قهرمانی او به همراه دیگر بازیکنان این تیم به شهر مادرید بازگشتند که در حال جشن گرفتن بر روی اتوبوس این تیم جام قهرمانی از دست او افتاد و صدمه دید.

سرخیو راموس
Sergio Ramos Garcia.png
شناسنامه
نام کامل سرخیو راموس گارسیا
زادروز ۳۰ مارچ، ۱۹۸۶ (سن:۲۶ سال)
زادگاه کاماس، Flag of Spain.svg اسپانیا
قد ۱٬۸۳ متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی رئال مادرید
شمارهٔ پیراهن ۴
پُست و
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۶-۲۰۰۴ سویا
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۴-۲۰۰۵
۲۰۰۵-
سویا پرچم اسپانیا
رئال مادرید پرچم اسپانیا
۳۷(۲)
۱۹۶(۲۵)
تیم ملی
۲۰۰۲
۲۰۰۴
۲۰۰۴
۲۰۰۵-
Flag of Spain.svg اسپانیا زیر ۱۷ سال
Flag of Spain.svg اسپانیا زیر ۱۹ سال
Flag of Spain.svg اسپانیا زیر ۲۱ سال
Flag of Spain.svg اسپانیا
۱(۰)
۶(۰)
۶(۰)
۷۶(۵)

نوشته شده در پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,ساعت 10:16 بعد از ظهر توسط Ashkan| |


نایجل دی یانگ متولد۳۰ نوامبر ۱۹۸۴ در آمستردام هلند و بازیکن فوتبال هلندی است .

او تاکنون در تیمهای آژاکس آمستردام، هامبورگ، منچستر سیتی بازی کرده‌است


او ۵۴ بازی ملی هم برای تیم ملی فوتبال هلند انجام داده‌است .

شاید او را بیشتر با ضربه خشنی که به ژابی آلونسو در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ زد بشناسیم.


او تاكنون بازيكنان زيادي را مصدوم كرده است و از اين لحاظ ركورد دار است.

 

نایجل دی یانگ
Nigel de Jong.jpg
شناسنامه
زادروز ۳۰ نوامبر ۱۹۸۴
زادگاه ، هلند
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی منچستر سیتی
پُست هافبک
باشگاه‌های جوانان
  آژاکس آمستردام
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
  پرچم هلند آژاکس آمستردام
پرچم آلمان هامبورگ
پرچم انگلستان منچستر سیتی
 
تیم ملی
  Flag of the Netherlands.svg هلند

نوشته شده در پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,ساعت 10:14 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

جولیان لسکات (به انگلیسی: Joleon Lescott) بازیکن فوتبال انگلیسی است .او متولد ۱۶ اوت ۱۹۸۲ در انگلستان است و به عنوان بازیکن تاکنون در تیم‌های و ولور همپتون و اورتون ومنچستر سیتی بازی کرده‌است. همچنین او ۱۳ بازی ملی هم برای تیم ملی فوتبال انگلستان انجام داده است.

جولیان لسکات
Joleon Lescott 20120611.jpg
شناسنامه
زادروز ۱۶اوت ۱۹۸۲
زادگاه ، انگلستان
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی منچستر سیتی
پُست مدافع
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
  ولور همپتون، اورتون ،
منچستر سیتی
 
تیم ملی
  تیم ملی فوتبال انگلستان  

نوشته شده در پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,ساعت 10:11 بعد از ظهر توسط Ashkan| |


وینسنت کمپانی (زاده ۱۰ آوریل ۱۹۸۶ - اوکل) بازیکن فوتبال اهل بلژیک است. او تاکنون در تیمهای اندرلشت، هامبورگ، منچستر سیتی بازی کرده‌است و ۴۵ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال بلژیک انجام داده‌است.

وینسنت کمپانی
Kompany.jpg
شناسنامه
زادروز ۱۰ آوریل ۱۹۸۶
زادگاه اوکل، بلژیک
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی منچستر سیتی
پُست مدافع
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
  اندرلشت
هامبورگ
منچستر سیتی
 
تیم ملی
۲۰۰۴- تیم ملی فوتبال بلژیک  

نوشته شده در پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,ساعت 10:9 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

گائل کلیچی(به فرانسوی: Gaël Clichy) زادهٔ ۲۶ ژوئیه ۱۹۸۵در فرانسه است و تا کنون در تیمهای آرسنال و منچسترسیتی بازی کرده است و ۱۰ بازی ملی هم برای تیم ملی فوتبال فرانسه انجام داده‌است.

گائل کلیچی
Gael Clichy Arsenal vs Birmingham 2010-11.jpg
شناسنامه
زادروز ۲۶ ژوئیهٔ ۱۹۸۵ ‏(۲۶ سال)
زادگاه تولوز، Flag of France.svg فرانسه
قد ۱.۷۶
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی منچسترسیتی
شمارهٔ پیراهن ۲۲
پُست دفاع چپ
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۲-۲۰۰۳
۲۰۰۳-۲۰۱۱
۲۰۱۱-تاکنون
آرسنال
منچسترسیتی
۱۵ (۰)
۱۸۷ (۱)
۳ (۰)
تیم ملی
۲۰۰۸-تاکنون Flag of France.svg فرانسه ۱۱ (۰)

نوشته شده در پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,ساعت 10:8 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

میکا ریچاردز (به انگلیسی: Micah Lincoln Richards) (زاده ۲۴ ژوئن ۱۹۸۸) در انگلستان است


او تاکنون در تیم منچستر سیتی بازی کرده‌است او همچنین ۱۳ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال انگلستان انجام داده‌است.

میکا ریچاردز
Micah Richards Manchester City v. Liverpool 1.png
شناسنامه
نام کامل میکا لینکلن ریچاردز
زادروز ۲۴ ژوئن ۱۹۸۸ (۲۴ ساله)
زادگاه بیرمنگام، انگلند
قد ۱.۸۰
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی منچستر سیتی
شمارهٔ پیراهن ۲
پُست مدافع
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
تاکنون-۲۰۰۵ منچستر سیتی ۱۷۰ (۷)
تیم ملی
تاکنون-۲۰۰۶ Flag of England.svg انگلستان (۱)

نوشته شده در پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:,ساعت 10:4 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

کارلوس آلبرتو تِوِس (به اسپانیایی: Carlos Alberto Tévez) (زادهٔ ۵ فوریه ۱۹۸۴) فوتبالیست اهل آرژانتین است که هم‌اکنون (۲۰۱۰) در پست مهاجم برای تیم انگلیسی منچستر سیتی بازی می‌کند. دیگو مارادونا وی را «پیامبر آرژانتینی قرن بیست‌ویکم» لقب داده‌است.

افتخارات

توس در منچستر یونایتد.

باشگاهی

بوکا جونیورز
کورینتیانس
منچستر یونایتد

بین‌المللی

فردی

 

کارلوس توز
Carlos Tévez ManCity1 cropped.jpg
شناسنامه
نام کامل کارلوس آلبرتو توس
زادروز ۵ فوریه ۱۹۸۴
زادگاه بوئنوس آیرس، Flag of Argentina.svg آرژانتین
قد ۱٫۷۳ متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی آث میلان
شمارهٔ پیراهن ۳۲
پُست مهاجم
باشگاه‌های جوانان
  پرچم آرژانتین
پرچم آرژانتین بوکا جونیورز
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۹۸-۲۰۰۲
۲۰۰۲-۲۰۰۴
۲۰۰۴-۲۰۰۷
۲۰۰۷-۲۰۰۹
۲۰۰۹-
پرچم آرژانتین بوکا جونیورز
پرچم برزیل کورینتیانس
پرچم انگلستان
پرچم انگلستان منچستر یونایتد
پرچم انگلستان منچستر سیتی
۷۵ (۲۶)
۴۷ (۳۱)
۲۶ (۷)
۶۳ (۱۹)
۳۵ (۲۳)
تیم ملی
۲۰۰۴- Flag of آرژانتین آرژانتین  

نوشته شده در دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,ساعت 2:14 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

حبیب کولو توره (۱۹ مارس ۱۹۸۱) در ساحل عاج است او تاکنون در تیمهای میمو ساس، آرسنال، منچستر سیتی بازی کرده‌است. او همچنین ۸۵ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال ساحل عاج انجام داده‌است.

حبیب کولو توره
Kolo Toure arsenal.JPG
شناسنامه
زادروز ۱۹ مارچ ۱۹۸۱
زادگاه ، ساحل عاج
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی منچستر سیتی
پُست مدافع
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
  میمو ساس
آرسنال
منچستر سیتی
 
تیم ملی
  تیم ملی فوتبال ساحل عاج  

نوشته شده در دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,ساعت 2:13 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

یحیی توره بازیکن فوتبال اهل ساحل عاج است و (زاده ۱۳ می ۱۹۸۳ ) تاکنون در تیم‌های المپیاکوس، موناکو، بارسلونا، منچستر سیتی به عنوان بازیکن حضور داشته‌است او تاکنون ۵۸بازی ملی هم برای تیم ملی فوتبال ساحل عاج انجام داده است او بردار کوچکتر حبیب کولو توره است .

یحیی توره
Balon disputado FC Barcelona - Real Valladolid.jpg
شناسنامه
زادروز ۱۳ می‌۱۹۸۳
زادگاه ، ساحل عاج
نام مستعار یایا توره
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی منچستر سیتی
پُست هافبک
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
  المپیاکوس، موناکو،
بارسلونا، منچستر سیتی
 
تیم ملی
  تیم ملی فوتبال ساحل عاج  

نوشته شده در دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,ساعت 2:12 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

کرگ بلیمی (به انگلیسی: Craig Bellamy)متولد۱۳جولای ۱۹۷۹ در ولز است او در باشگاههای نورویچ سیتی، بلکبرن، کاونتری سیتی، لیورپول، وستهام، منچسترسیتی بازی کرده است، او تاکنون ۶۳ بازی ملی برای انجام داده‌است.

کرگ بلیمی
Craigbellamy.jpg
شناسنامه
زادروز ۱۳جولای ۱۹۷۹
زادگاه ، ولز
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی لیورپول
پُست مهاجم
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
  نورویچ سیتی
کاونتری سیتی
نیوکاسل
سلتیک (قرضی)
بلکبرن
لیورپول
وستهام
منچسترسیتی
کاردیف سیتی (قرضی)
لیورپول
 
تیم ملی
   

نوشته شده در دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,ساعت 2:10 بعد از ظهر توسط Ashkan| |


دیوید سیلوا (زاده ۸ ژانویه ۱۹۸۶) بازیکن فوتبال اسپانیایی است. او تا کنون در باشگاهایی مثل والنسیا، سلتاویگو، والنسیا، منچستر سیتی بازی کرده است.او۳۸ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال اسپانیا انجام داده است.

دیوید سیلوا
David Silva vs Newcastle.jpg
شناسنامه
زادروز ۸ژانویه ۱۹۸۶
زادگاه ، اسپانیا
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی منچستر سیتی
پُست هافبک
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
  والنسیا
سلتاویگو،
والنسیا
منچستر سیتی
 
تیم ملی
  تیم ملی فوتبال اسپانیا  

نوشته شده در دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,ساعت 2:9 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

دیوید ویا زاده ۳ دسامبر سال ۱۹۸۱ (میلادی) فوتبالیست اسپانیایی است. او عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا و تیم باشگاهی بارسلوناست است.

سایت او در ایران و جهان

‏ سایت داوید ویا در جهان با عنوان DAVID VILLA WEB OFFICALدر سال 2010 با آدرس:[DAVIDVILLS7.ES]آغاز به کار کرد .از وبلاگ ها ی مطرح و بزرگ هوادار داوید ویا در ایران میتوان به وبگاه داوید ویا و میثم ویا ([ MYSAMVILLA.PERSIANBLOG.IR)و انجمن هواداران او در ایران اشاره کرد .

لانگرو

او از سن ده سالگی تا سن هجده سالگی در تیم محل تولدش توپ زد و بازی‌های درخشانش در بازی‌های نوجوانان و جوانان مورد توجه چند تیم از جمله اسپورتینگ گیخون قرار گرفت تا جایی که به عضویت تیم جوانان اسپورتینگ گیخون درآمد.

اسپورتینگ گیخون

او در سن ۱۸ سالگی به عضویت تیم جوانان گیخون در آمد و در ۶۵ بازی که برای این تیم انجام داد، توانست ۲۵ گل به ثمر برساند. نمایش خوب او در تیم دوم گیخون باعث شد که به تیم اصلی این باشگاه بیاید و در طول ۸۰ بازی ای که برای این تیم انجام داد، نزدیک به ۴۰ گل به ثمر رساند و مورد توجه تیم‌های بزرگ تری قرار گرفت.

رئال زاراگوزا

در سال ۲۰۰۳ رئال زاراگوزا با پرداخت ۳ میلیون یورو ویا را به خدمت خود درآورد.ویا دو سال در این تیم حضور داشت و توانست در ۷۳ بازی که برای این تیم انجام داد ، ۳۲ گل به ثمر برساند که آمار فوق العاده‌ای بود و همین بازی درخشان او توانست مورد توجه تیم‌های قدرتمند لالیگا درآید.

والنسیا

در سال ۲۰۰۵ تیم فوتبال والنسیا با پرداخت ۱۳ میلیون یورو ویا ی ۲۴ ساله را به عضویت خود درآورد.ویا در این تیم دوران اوج خود را سپری کرد و به یکی از ستارگان لالیگا و تیم ملی اسپانیا تبدیل شد. او در طول ۱۶۶ بازی که با پیراهن شماره ۷ والنسیا انجام داد ، ۱۰۷ گل به ثمر رساند.این دوران طلایی ویا باعث شد مورد توجه تیم بارسلونا قرار گیرد.

بارسلونا

تیم مشهور و بزرگ بارسلونا در تاریخ ۱۹ مه ۲۰۱۰ با عقد قراردادی به مبلغ ۴۰ میلیون یورو ویا را به جمع ستارگان تیم خود افزود.مراسم معارفه ویا دو روز بعد از ثبت قرارداد این بازیکن با بارسلونا در ورزشگاه با حضور بیش از ۳۵ هزار نفر از هواداران بارسلونا برگزار شد.او در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ پیراهن شماره ۷ بارسلونا را به تن کرد.

بازی‌های ملی

داوید ویا در مجموع 81 بازی برای به میدان رفته‌است که در مجموع63گل به ثمر رسانده‌است.او با ۶ گلی که در رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ آقای گل این رقابت‌ها شد.وی برترین گل زن تاریخ فوتبال اسپانیا محسوب می‌شود و پس از او رائول گونزالس قرار دارد. داوید ویا در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ فوق ستاره بود و این تیم را یک تنه تا مرحله نیم نهایی بالا آورد و اسپانیا را قهرمان جام جهانی (برای اولین بار در تاریخ جام جهانی) کرد. او در این رقابت جهانی با به ثمر رساندن ۵ گل آقای گل این مسابقات البته؛ در کنار توماس مولر و وسلی اشنایدر از آلمان و هلند، شد.

داوید ویا
David Villa Welcome (cropped).jpg
شناسنامه
نام کامل داوید ویا سانچز
زادروز ۳ دسامبر ۱۹۸۱ ‏(۳۰ سال)
زادگاه Flag of Spain.svg اسپانیا
قد ۱٫۷۵ متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی بارسلونا
شمارهٔ پیراهن ۷
پُست مهاجم۲۰۰۵ (میلادی)
باشگاه‌های جوانان
 
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۵-۲۰۰۳
۲۰۰۳-۲۰۰۵
۲۰۰۵-۲۰۱۰
۲۰۱۰−
اسپورتینگ گیخون
زاراگوزا
والنسیا
بارسلونا
٨٠ (٣٨)
٧٣ (٣٢)
١٦٦ (١٠٨)
٤٩ (٢٣)
تیم ملی
۲۰۰۵- Flag of Spain.svg اسپانیا ٨٢ (٥١)

نوشته شده در دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,ساعت 2:8 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

گرت بری (به انگلیسی: Gareth Barry)متولد۲۳ فوریه ۱۹۸۱ در انگلستان است او تاکنون در تیمهای استون ویلا، منچستر سیتی بازی کرده‌است اوهمچنین۵۱ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال انگلستان انجام داده‌است.

گرت بری
Gareth Barry Aston Villa-FH 067.jpg
شناسنامه
زادروز ۲۳ فوریهٔ ۱۹۸۱ ‏(۳۱ سال)
زادگاه هاستینگز، Flag of England.svg انگلستان
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی منچستر سیتی
پُست هافبک
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۹۷-۲۰۰۹
۲۰۰۹-تاکنون
استون ویلا
منچستر سیتی
۳۶۵ (۴۱)
۷۰ (۵)
تیم ملی
۲۰۰۰-تاکنون Flag of England.svg انگلستان ۵۱ (۲)

نوشته شده در دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,ساعت 2:6 بعد از ظهر توسط Ashkan| |


آلساندرو دل‌پیرو متولد ۲ نوامبر ۱۹۷۴ در ترویزو در کشور ایتالیا است. وزن وی ۷۳ کیلو گرم و قد وی ۱۷۳ سانتی مترمی باشد. او اولین بازی ملی خود را در یورو ۹۶ مقابل روسیه انجام داد.

پله، از دلپیرو در فیفا ۱۰۰ نام برده‌است. فیفا ۱۰۰ یک لیستی از ۱۲۵ بازیکن بزرگ فوتبالیست است که پله برای جشن صد سالگی فیفا انتخاب کرده‌است.[۱] ستاره برزیلی رونالدینهو از وی به عنوان الگوی خود نام برده‌است.[۲] او همچنین توسط آرای به عنوان بهترین بازیکن اروپایی در ۵۰ سال گذشته انتخاب شد. الکس در سال ۲۰۰۰ بعنوان پر درآمدترین فوتبالیست دنیا شناخته شد.[۳] به غیر از سه جایزهٔ مردانگی[۴][۵] که در ایتالیا به الکس تعلق گرفته، او برندهٔ جایزهٔ هم شده که به بازیکنانی تعلق می‌گیرد که از لحاظ اخلاقی و تکنیکی بهترین باشند.[۶]

دل پیرو معمولآ به عنوان مهاجم کمکی بازی می‌کند ولی گاهی هم در پست تره‌کوارتیستا یعنی بازیکن خلاق پشت دو مهاجم مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اینکه او قامت کوتاهی دارد ولی بسیار خلاق است، پاسهای گل زیادی می‌دهد و گلهای فراوانی نیز به ثمر میرساند و فقط یک گلزن صرف نیست.[۷] او در ضمن یکی از بهترین ضربه آزاد زنهای دنیاست.[۸] هوادارن یووه به نقطه‌ای از زمین بازی لقب محوطهٔ دل پیرو داده‌اند که در واقع جایی در سمت چپ محوطهٔ حریمهٔ حریف است که الکس همواره گلهای زیادی را از آن منطقه به ثمر رسانده‌است.[۹]

الکس بهترین گلزن تاریخ [۱۰] ضمنآ او به همراه روبرتو باجو در مکان چهارم بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی ایتالیا قرار دارد.[۱۱] دیگو آرماندو مارادونا دربارهٔ او گفته‌است: «گاهی احساس می‌کنم سن دل پیرو هیچگاه بالا نمی‌رود.»

دوران کودکی و آغاز فوتبال

در دوران کودکی همواره عادت داشت با دوستانش نلسو، پیرپائولو و جیوانی پائولو در حیاط پشتی خانه فوتبال بازی کند. همهٔ آنها رویای فوتبالیست شدن را در سر می‌پروراندند اما فقط دل‌پیرو به این رویا جامهٔ عمل پوشاند.[۱۳] استفانو دل‌پیرو تنها برادر اوست که ۹ سال از کوچکتر است و پیش از اینکه مصدومیت گریبانگیر او شود مدتی را در باشگاه زندگی می‌کنند. در دوران کودکی الکس، خانواده‌اش پول چندانی برای سفر به نقاط مختلف دنیا نداشتند و برای همین الکس آرزو داشت که رانندهٔ کامیون شود تا بتواند به تمام دنیا سفر کند.[۱۴]

الکس در سن هفت سالگی برای تیم خردسالان و بعنوان دروازه‌بان بازی می‌کرد.[۱۵] مادرش ترجیح می‌داد الکس دروازه‌بان باشد تا خطر مصدومیت احتمالی وی کمتر شود. ولی سرانجام روزی برادرش استفانو به مادرش گفت: «نمی‌بینی الکس در خط حمله عالیست؟» و اینگونه بود که الکس یک مهاجم شد.[۱۶]

با بازی در تیم محلی سن وند میانو در سال ۱۹۸۸ الکس توسط استعدادیاب‌های تیمهای معتبر شناسایی شد و در سن ۱۳ سالگی برای بازی در تیم خانواده‌اش را ترک کرد. اولین بازیهای او در فوتبال حرفه‌ای به سال ۱۹۹۱ برمی‌گردد زمانی که الکس چهار بازی در انجام داد. در فصل بعد تعداد بازیهای او به عدد ده رسید و او اولین گل خود را نیز به ثمر رساند.

یوونتوس

در سال ۹۳ الکس به باشگاه یوونتوس رفت، باشگاهی که تا امروز هم هنوز در آن بازی می‌کند. او اولین بازی خود را در سری آ و در سپتامبر ۱۹۹۳ در برابر تیم فوجیا انجام داد. اولین گلش را در بازی بعد و در برابر پارما یک جام قهرمانان اروپا (۱۹۹۶) و (۱۹۹۶) شد. بهترین فصل الکس در سال

در فصل مدافع

در همین دوران بود که جیانی آنیلی رئیس اسبق یووه الکس را با نقاش عصر رنسانس، پینتوریکیو مقایسه کرد و به او لقب پینتوریکیو داد. هوادران نیز به او لقب پدیدهٔ واقعی دادند[۱۷] که اشاره‌ای به لقب رونالدو یعنی پدیده داشت که توسط هواداران تیم رقیب، اینتر میلان، به او داده شده بود.

یکی از بزرگترین نقاط قوت دل پیرو کارآمدی او در نقاط مختلف زمین به عنوان یک مهاجم است. هنگام شروع دوران بازیگری، الکس بعنوان مهاجم نوک بازی می‌کرد اما سپس در پست مهاجم دوم مورد استفاده قرار گرفت. او همچنین توانایی بازی در پست هافبک بازیساز پشت سر دو مهاجم را دارد. در زمان مارچلو لیپی الکس در سیستم سه مهاجمه و در کنار بزرگانی نظیر و به بازی گمارده می‌شد. با آمدن زین‌الدین زیدان الکس پشت سر فیلیپو اینزاگی به بازی گرفته می‌شد. سیستمی که بعدآ در آن زیدان جای خود را به پاول ندود و اینزاگی جای خود را به دیوید ترزگه داد.

بعد از یورو ۲۰۰۴ لیپی جای خود را به فابیو کاپلو داد. کاپلو اعتقاد چندانی به دل پیرو نداشت و علیرغم میل هواداران بیشتر از خرید جدید یووه در خط حمله یعنی زلاتان ابراهیموویچ استفاده می‌کرد. با وجود این الکس موفق به زدن ۱۴ گل برای یووه شد و تاثیر زیادی در موفقیت یووه برای کسب ۲۸امین اسکودتوی خود داشت. پاس گلی که دل پیرو با یک ضربهٔ برگردان برای ترزگه مهیا کرد موجب پیروزی ۱-۰ یووه مقابل میلان در سن سیرو شد.

دل‌پیرو در سری ب 2006/07

به عقیدهٔ کارشناسان، الکس در فصل [۱۸] و در کل رقابتها ۲۰ گل برای یووه به ثمر رساند و این در حالی بود که کاپلو از الکس به عنوان یک ذخیرهٔ صرف استفاده می‌کرد، تا به گفتهٔ خود کاپلو بتواند تاثیر آنی و لحظه‌ای بر بازی تیم بگذارد.[۱۹] دل پیرو هیچگاه رابطهٔ نزدیکی با کاپلو نداشت و مدتی پس از رفتن کاپلو از یووه در وبسایت خود نوشت: «اگر کاپلو در یووه می‌ماند، من این تیم را ترک می‌کردم.»

الکس در سال ۲۰۰۶ با رکورد که همانا زدن شش گل بعنوان بازیکن ذخیره بود مساوی کرد. در ۱۰ ژانویه ۲۰۰۶ الکس با زدن سه گل در مقابل فیورنتینا در جام حذفی به بزرگترین گلزن تاریخ یووه تبدیل شد. او بدین ترتیب شمار گلهای خود را به ۱۸۵ گل رساند. رکورد قبلی با ۱۸۲ گل در اختیار بود.[۲۰] الکس آخرین گل یووه را در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ به ثمر رساند و بعد از آن فصل جریان رسوایی

فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ در سری ب

یووه به سقوط کرد و دو اسکودتوی آخر آنها پس گرفته شد. دل پیرو به عنوان کاپیتان اعلام کرد که در یووه می‌ماند و بطور تلویحی از سایر بازیکنان نیز خواست در کنار یووه باقی بمانند و گفت: «خانوادهٔ [۲۱] این در حالی بود که بازیکنان بزرگی نظیر زلاتان ابراهیموویچ، فابیو کاناوارو و لیلیان تورام یووه را ترک کردند.

اولین بازی دل پیرو بعد از قهرمانی در جام جهانی بازی جام حذفی در برابر جام یوفا بود. دل‌پیرو که به تازگی از تعطیلات بازگشته بود کار را از روی نیمکت آغاز کرد و سپس در حالیکه بازی ۱-۱ بود در دقیقهٔ ۷۴ وارد زمین شد و ثانیه‌هایی بعد گل پیروزی را برای یووه به ثمر رساند.[۲۲]

در بازی بعدی جام حذفی مقابل ناپولی هم الکس بعنوان بازیکن ذخیره در دقیقه ۶۱ وارد شد. یووه از حریف عقب بود ولی الکس دو گل به ثمر رساند تا یووه ۲-۱ جلو بیفتد. در نهایت بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. الکس ضربهٔ خود را گل کرد اما ناپولی در نهایت ۵-۴ پیروز شد.[۲۳]

بعد از این الکس تا مدتها مشغول مذاکره برای ثبت قرارداد جدید بود و سرانجام قرارداد خود را تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۰ تمدید کرد. در همان روزها بود که الکس صاحب اولین فرزند خود، توبیاس دل‌پیرو شد. این دو اتفاق نقطهٔ عطفی در شرایط الکس در آن فصل بود. او که دو هفته قبل توسط کلودیو رانیری از ترکیب یووه در برابر فیورنتینا و نیز توسط روبرتو دونادونی از ترکیب تیم ملی ایتالیا مقابل گرجستان و آفریقای جنوبی دور مانده بود، به یکباره به روزهای اوج خود بازگشت.

دل‌پیرو در فصل 2007/2008

در فوریه ۲۰۰۸ الکس گل پیروزی یووه برابر آ.اس.رم را به ثمر رساند و سپس دو گل هم وارد دروازهٔ لاتزیو کرد تا دو هفتهٔ متوالی در تیم هفتهٔ لیگ قرار بگیرد. در ۶ آوریل ۲۰۰۸ الکس رکورد تعداد حضور با پیراهن یووه را شکست. رکورد قبلی با ۵۵۲ بازی در اختیار بود.[۲۴] در آوریل الکس دوران بسیار خوبی را سپری می‌کرد. او هفت گل در ۵ بازی به ثمر رساند که شامل یک هت-تریک در برابر آتالانتا و در پیروزی ۴-۰ برابر این تیم بود.

در هفته پایانی فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ الکس دو گل در تساوی ۳-۳ مقابل سمپدوریا به ثمر رساند و با ۲۱ گل به مقام دیوید ترزگه(۲۰ گل) و مارکو بوریلو(۱۹ گل) قرار گرفت. الکس با کسب این مقام دومین بازیکن ایتالیایی شد که در دو فصل پیاپی و در دو لیگ مختلف موفق به کسب دو عنوان آقای گلی شده بود.[۲۵] پائولو روسی هم قبلآ مانند الکس دو بار پیاپی، یکبار در سری بی و یکبار در سری آ بعنوان آقای گلی رسیده بود. الکس در ۲۶ ژوئیه ۲۰۰۸ به کسب جایزهٔ شیره‌آ نائل شد.

فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ به بعد

پیش از شروع فصل، یوونتوس در برابر تیمهای آرسنال و هامبورگ در و نیز در برابر منچستر یونایتد در اولدترافورد بازی کرد. در بازی برابر منچستر زمانی که الکس قصد خروج از زمین بازی را داشت، نزدیک به ۷۰ هزار تماشاگر به احترام وی برخاسته و یکصدا او را تشویق کردن. کلودیو رانیری گفت که اعتقاد دارد الکس فصلی به خوبی فصل قبلی در پیش خواهد داشت. در آگوست ۲۰۰۸ الکس اعلام کرد که قصد دارد تا ۴۰ سالگی به بازی در یووه ادامه دهد.

در جام باشگاهها یووه با رئال مادرید و زنیت سن پترزبورگ، قهرمان فصل قبل جام یوفا همگروه شد. یووه بازی برابر زنیت را با تک گل زیبای الکس که از روی یه ضربهٔ آزاد به ثمر رساند پیروز شد.[۲۶] در ۲۱ اکتبر گل فوق‌العادهٔ الکس باعث برتری یووه مقابل رئال در تورین شد.[۲۷]

آلساندرو دل‌پیرو

در ۵ نوامبر ۲۰۰۸ یووه و رئال، این بار در برنابئو با هم دیدار کردند. یووه این بازی را ۲-۰ و با هر دو گل دل پیرو پیروز شد که اولین پیروزی خارج از زمین یووه مقابل رئال بعد از سال ۱۹۶۲ بود. هم کلودیو رانیری و هم سرمربی رئال بازی الکس را ستایش کردند[۲۸] و هواداران رئال هم هنگام خروج الکس از زمین او را مورد تشویق شدید خود قرار دادند.[۲۹] یووه از گروه خود صعود کرد ولی در نهایت در دور بعد با نتیجهٔ ۳-۲ (در مجموع دو بازی) مغلوب چلسی شد. الکس در بازی برگشت یکی از گلهای یووه را با یک ضربهٔ پنالتی به ثمر رساند.

در لیگ یووه رقابت تنگاتنگی را با میلان برای کسب مقام دومی داشت. الکس در بازی ما قبل آخر برابر سیه نا دو گل به ثمر رساند و پایه گذار گل کلودیو مارکیزیو بازیکن جوان یووه شد تا وی سومین گل فصل خود را به ثمر برساند. یووه در بازی پایانی لاتزیو را ۲-۰ شکست داد و عنوان دوم را به دست آورد.

در ۱۷ ژوئیه ۲۰۰۹ الکس قرارداد خود را تا یک سال دیگر یعنی تا تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۱ تمدید کرد که به واقع به معنای به پایان رساندن دوران فوتبالش در یووه بود.[۳۰] خود او در این باره گفت: «من در یووه خوشحالم و ما تیم خوبی داریم. می‌خواهم تا زمانی که می‌توانم به بازی ادامه دهم و می‌دانم که تا دو سال آینده می‌توانم در فرم مناسبی بازی کنم.»

الکس رکورد بیشترین حضور یک بازیکن یوونتوسی در سری آ را هم با ۴۴۵ بازی شکست. در آن بازی مقابل جنووا در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۱۰ الکس دو گل به ثمر رساند. او هم اکنون بهترین گلزن تاریخ باشگاه یووه با زدن ۲۷۳ گل در تمامی رقابتهاست، ضمن اینکه در مجموع در بیش از ۶۰۰ بازی رسمی برای یووه به میدان رفته‌است. در ۱۴ مارس ۲۰۱۰، الکس ۳۰۰ امین و ۳۰۱ امین گلهای تاریخ بازیگری‌اش را در تساوی ۳-۳ برابر سیه نا به ثمر رساند. وی در تابستان سال 2012 بعد از جدایی اجباری از یوونتوس با قراردادی سفید به باشگاه منچستر یونایتد پیوست.

فوتبال ملی

دل‌پیرو با فرانچسکو توتی

دل پیرو در حال حاضر چهارمین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال ایتالیاست. او اولین بازی خود را در و در برابر روسیه انجام داد ولی در بین دو نیمه تعویض شد. برای قرار گرفتن در ترکیب نهایی تیم ملی برای جام جهانی ۹۸ الکس رقابت سنگینی با روبرتو باجو داشت و این در حالی بود که الکس هنوز از مصدومیتی که در فینال لیگ قهرمانان ن

نوشته شده در دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,ساعت 1:57 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

جانلوئیجی بوفون (به ایتالیایی: Gianluigi Buffon) ( معروف به جی جی بوفون) (زاده ۲۸ ژانویه ۱۹۷۸ در کارارا) دروازه بان تیم ملی فوتبال ایتالیا است.

زندگی ورزشی

G Buffon.jpg

بوفون در سن ۱۲ سالگی به تیم بوناسکولا پیوست و در ۱۳ سالگی به تیم پارما پیوست جی جی بر خلاف هم اکنون در سن ۱۳ سالگی در خط حمله به عنوان یک مهاجم بازی می کرد او یکسال در همین پست باقی ماند که در ۱۴ سالگی هر دو دروازه بان مصدوم شدند و وی مجبور شد تا از دروازه دفاع کند و بنابراین او دو هفته در پست دروازه بانی ماند که بعد از دو هفته کار خود را به صورت رسمی در پست دروازه بانی شروع کرد. و سر انجام در سال ۱۹۹۵ برای اولین بار در مقابل تیم میلان در رقابت های ایتالیا سری آ حاضر شد. وی هم اکنون به عنوان دروازه بان با پیراهن شماره 1 در ترکیب یوونتوس قرار دارد.

افتخارات

بهترین دروازه بان جهان درسال ۲۰۰۳-۲۰۰۲. فیفا وی را در سال ۲۰۱۰ بهترین دروازه بان ۲۴ سال گذشته جهان معرفی کرد.[۱]

وی با ایتالیا در چهار دوره جام جهانی٬ جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ و جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ و جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ و حاضر بوده و در سال ۲۰۰۶ با ایتالیا قهرمان جهان شد. وی در پارما شناخته شد.

وی گرانترین دروازه‌بان جهان نیز بود. او رابه دلیل شکستگی انگشت از دست داد.

وی در مسابقات یورو ۲۰۰۴ و یورو ۲۰۰۸ حاضر بوده است. او در یورو ۲۰۰۸ به دلیل مصدومیت فابیو کاناوارو کاپیتان ایتالیا بود.

او بهترین دروازه بان جام جهانی ۲۰۰۶ شناخته شد . وی هم اکنون در یوونتوس عضویت دارد.

 

زندگی شخصی

همسر بوفون، ، اهل جمهوری چک می‌باشد او همچنین دارای دو فرزند به نام لوییس توماس و دوید لی می‌باشد. او به موسیقی علاقه فراوان دارد و اوقات فراعت خود را با گوش دادن به موسیقی می گذراند وی اخبار را از رادیو می شنود و به تماشای تلوزیون چندان اهمیت نمی دهد. جی جی آرزو دارد روزی به وطن خویش یعنی کارارا برگردد و در آن جا همچون زمانی که پسر بچه ای بیش تر نبود آرامش داشته باشد.

بوفون در یک خانواده ورزشی متولد شد پدرش وزنه بردار بود و مادرش نیز پرتاب دیسک و خواهرانش قهرمانان تیم ملی والیبال ایتالیا بودند.

جی جی بوفون
Buffon in Nazionale.jpg
شناسنامه
نام کامل جانلوئیجی بوفون
زادروز ۲۸ ژانویهٔ ۱۹۷۸ ‏(۳۴ سال)
زادگاه کارارا، Flag of Italy.svg ایتالیا
قد ۱٫۹۱
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی یوونتوس
شمارهٔ پیراهن ۱
پُست دروازه بان
باشگاه‌های جوانان
  پارما
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۱-۱۹۹۵
تاکنون-۲۰۰۱
پارما
یوونتوس
۱۶۸ (۰)
۳۲۵ (۰)
تیم ملی
تاکنون-۱۹۹۷ Flag of Italy.svg ایتالیا ۱۱۸ (۰)

نوشته شده در دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,ساعت 1:56 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

ایکر کاسیاس فرناندز، (متولد ۲۰ می سال ۱۹۸۱، شهر مادرید در کشور اسپانیا) فوتبالیست اسپانیایی است .او به همراه این تیم موفق شده است قهرمان جام جهانی فوتبال شود. وی عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا و باشگاه رئال مادرید می باشد.ایکر کاپیتان اول تیم ملی اسپانیا و کاپیتان اول تیم رئال مادرید است و انتخاب اول مربیان برای دروازه بانی در تیم است. وی با بازوبند کاپیتانی، تیم ملی کشورش را به سوی قهرمانی در جام ملت‌های اروپا رهنمود کرد تا تیم ملی اسپانیا، بعد از ۴۴ سال بتواند قهرمان این رقابت‌ها شود. همچنین ایکر در درون دروازه و به عنوان کاپیتان تیم ملی، عضو تیم ملی اسپانیایی بود که برای اولین بار، قهرمان جام جهانی شد.

از همان ابتدا، کاسیاس به عنوان یکی از بهترین دروازه بان‌های جهان شناخته شد و توانست جوایز زیادی کسب کند. وی تاکنون دوبار نامزد بهترین بازیکن سال اروپا شده است. در پایان سال ۲۰۰۹ نیز، برای سومین بار در تیم منتخب سال اروپا قرار گرفت. از جولای سال ۲۰۱۰ ایکر به جمع بازیکنانی پیوسته است که توانسته تمام افتخارات ملی و باشگاهی را کسب کند.

در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز، کاسیاس به عنوان بهترین دروازه بان جام انتخاب شد.


رئال مادرید

ایکر کاسیاس محصول تیم‌های پایه رئال مادرید است و از فصل ۹۱-۱۹۹۰ فوتبال خود را در رئال مادرید آغاز کرد. وی در سال ۱۹۹۹ برای اولین بار به تیم اصلی دعوت شد اما در آن بازی شرکت نکرد. از سال ۹۹-۱۹۹۸ وی به تیم اصلی آمد و با افت Bodo Illgner، ایکر به ترکیب اصلی راه پیدا کرد. در سال ۲۰۰۰ نیز ایکر به جوانترین دروازه بان تاریخ فوتبال تبدیل شد که در فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا حضور یافته است.(در ان بازی، تیم رئال مادرید با ۳ گل، تیم والنسیا را شکست داد).

کاسیاس در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

در فصل بعد، ایکر نمایش‌های ضعیفی از خود نشان داد و جای خود را به سزار سانچز داد تا اینکه در مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا، سانچز دچار مصدومیت شد و کاسیاس جوان، جای وی را گرفت و با نمایش خیره کننده خود، یکی از عوامل اصلی آخرین قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان اروپا شد و از آن موقع به بعد، به عنوان دروازه بان اول رئال مادرید شناخته شده می شود.

فصل ۰۸-۲۰۰۷، سالی بسیار پر بار برای ایکر بود. وی یکی از عوامل اصلی ۳۱مین قهرمانی رئال در لالیگا بود و با دریافت تنها ۳۲ گل در ۳۶ بازی، توانست جایزه زامورا را کسب کند همچنین وی با امضای قراردادی بلند مدت، تا سال ۲۰۱۷ دروازه بان رئال مادرید خواهد بود که این قرارداد در صورتیکه ایکر بیش از ۳۰ بازی در فصل انجام دهد، بصورت خودکار تمدید خواهد شد. همچنین وی برای بار دوم، به عنوان یکی از اعضای تیم منتخب سال اروپا انتخاب شد.

در اوایل سال ۲۰۰۹، کاسیاس به رکورد Paco Buyo از نظر تعداد بازی رسید و با وجود تنها ۲۷ سال سن، دارای بیشترین تعداد بازی در درون دروازه تیم رئال مادرید شد. در تابستان این سال، بنابر اخبار برخی خبرگزاری‌های اسپانیایی، تیم فوتبال منچستر سیتی، حاضر شده بود که برای به خدمت گرفتن کاسیاس، رقم شگفت انگیز 160 میلیون یورو را پرداخت کندکه هم هر چند که مسئولین این باشگاه، این خبر را تکذیب کردنددرصورتی که حتی مبلغی تا120میلیون دلاررارسماسایت منچستراعلام کرده بودومبلغ پیشنهادی راتا160 میلیون یوروافزایش داد. همچنین باشگاه منچستر یونایتد نیز علاقه خود را برای به خدمت گرفتن کاسیاس اعلام کرد. البته هیچ رقمی از طرف این تیم اعلام نشده بود. تیمی که قبلا خواهان به خدمت گرفتن ایکر شده بود.با این حال، کاسیاس اعلام کرد که اصلا قصد ترک کردن باشگاه خود را ندارد.

در فصل ۱۰-۲۰۰۹ و در دیدار با تیم سویا، کاسیاس با یک عکس العمل خیره کنده، مانع گلزنی تیم حریف شد. وی توپی را که از فاصله بسیار کم با دروازه زده شده بود و به سمت مخالفش رفته بود را با یک شیرجه سریع دفع کرد. بعد از این اتفاق، دروازه بان افسانه ای انگلیس، یعنی گردن بنکس، به تمجید از ایکر پرداخت و عکس العمل وی را باور نکردنی توصیف کرد و اعلام کرد که کاسیاس میتواند با ادامه این روند خود، به یکی از بهترین دروازه بانهای تاریخ فوتبال بدل شود.

تیم ملی

کاسیاس در تیم زیر ۱۷ سال اسپانیا، با ۱۶ سال سن، به عنوان جوان‌ترین بازیکن تیم حضور پیدا کرد که این تیم در رتبه سوم جهان قرار گرفت. دو سال بعد نیز ایکر به عنوان کاپیتان در تیم ملی زیر ۱۷ ساله‌ها حضور پیدا کرد و با این تیم، قهرمان شد.کاسیاس با توجه به درخشش در تیم رئال مادرید، به مرور زمان، به دروازبان شماره ۱ تیم ملی اسپانیا بدل شد.

کاسیاس در یورو ۲۰۰۸

کاسیاس بعد از زوبیزارتا که ۱۲۶ بازی ملی دارد، به عنوان دومین دروازبان برتر تیم ملی اسپانیا از نظر بازی ملی شناخته می شود. کاسیاس اولین بازی رسمی خود را در حالیکه تنها ۱۹ سال داشت، در برابر تیم سوئد تجربه کرد. ایکر در تیم اسپانیا در جام ملت‌های اروپا سال ۲۰۰۰ حضور داشت اما پشت سر سانچز، فرصتی برای بازی پیدا نکرد. اما در جام جهانی ۲۰۰۲، به خاطر مصدومیت کانیزارس، توانست جای وی را بگیرد و به عنوان یکی از جوان‌ترین بازیکنان جام، در آن رقابت‌ها حضور پیدا کرد. اوج درخشش وی در این رقابت ها، بازی در برابر تیم ملی ایرلند بود که موفق شد ۲ پنالتی را مهار کند و از آن زمان به بعد، به وی لقب "مقدس" را دادند.

کاسیاس در تمام ۶ بازی تیم ملی اسپانیا در یورو ۲۰۰۴ حضور داشت و بطور کامل بازی کرد و تنها ۴ گل دریافت کرد. وی در جام جهانی ۲۰۰۶ هم عضور تیم ملی اسپانیا بود هر چند این تیم در مقابل تیم فرانسه و زین الدین زیدان، شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

کاسیاس در بازی با تیم ملی انگلیس

پس از کناره گیری رائول گونزالس از تیم ملی، بازوبند کاپیتانی به ایکر مقدس رسید. ایکر در دو بازی اول تیم ملی اسپانیا در ترکیب اصلی بود و وقتی صعود این تیم به محله بعد قطعی شد، وی در بازی سوم استراحت کرد. کاسیاس در مراحل بعدی، موفق شد تا در بازی برابر تیم ملی ایتالیا ، ۲ پنالتی را مهار کند و یکی از عوامل اصلی برد اسپانیا در آن بازی بود. اسپانیا در ادامه آن رقابت ها، توانست با یک گل تیم آلمان را شکست دهد و قهرمان شود. وی به عنوان اولین دروازه بان تاریخ معرفی شد که توانست جام را به عنوان کاپیتان، بالای سر ببرد.

در همین سال، کاسیاس موفق شد که به رکورد ۷۱۰ دقیقه بسته نگه داشتن دروازه برسد. رکوردی که حتی زوبیزارتای بزرگ هم به آن نرسیده بود. در جام جهانی ۲۰۰۲ نیز، یکی از واکنش‌های وی در برابر تیم کره جنوبی، از طرف فیفا، به عنوان یکی از ۱۰ عکس العمل برتر تاریخ، معرفی شد.

کاسیاس به عنوان کاپیتان تیم ملی اسپانیا، در جام جهانی ۲۰۱۰

در سال ۲۰۰۹، کاسیاس موفق شد که پس از پیروزی برابر تیم بلژیک، به رکورد جالب دیگری برسد. وی توانسته بود تا در ۵۶ بازی، دروازه خود را بسته نگه دارد و از این نظر، به زوبیزارتا رسید.(هر چند نکته قابل تامل این بود که کاسیاس این رکورد را در تنها ۹۸ بازی بدست آورده بود در حالیکه زوبیزارتا در ۱۲۶ بازی).

در همین حال، ایکر موفق شد به عنوان سومین نفر در تاریخ اسپانیا، به رکورد ۱۰۰ بازی ملی برسد و اکنون، تنها زوبیزارتا با ۱۲۶ بازی ملی، از وی بیشتر ذر تیم ملی اسپانیا بازی کرده است.

در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز، کاسیاس توانست تیم ملی کشورش را برای کسب نخستین قهرمانی تاریخ این کشور در رقابت‌های جهانی، هدایت کند . وی به عنوان سومین دروازه بان تاریخ موفق شده بود که به عنوان کاپیتان، جام را بالای سر ببرد. ایکر به عنوان بهترین دروازه بان این رقابت‌ها برگزیده شد. وی در بازی فینال، دو تک با تک را از بازیکنان تیم ملی هلند گرفت و در بازی با پاراگوئه، یک پنالتی را از بازیکنان این تیم گرفته بود.

وضعیت بازی در تیم ملی و تیم باشگاهی

وضعیت بازی در رئال مادرید

باشگاه فصل لیگ جام حذفی جام باشگاه‌ها سایر مجموع
بازی گل خورده بازی گل خورده بازی گل خورده بازی گل خورده بازی گل خورده
رئال مادرید
۱۹۹۹–۰۰ ۲۷ ۲۳ ۵ ۱ ۱۲ ۱۹ ۳ ۵ ۴۷ ۴۸
۲۰۰۰–۰۱ ۳۴ ۳۷ ۰ ۰ ۱۱ ۱۵ ۲ ۴ ۴۷ ۵۶
۲۰۰۱–۰۲ ۲۵ ۲۷ ۵ ۵ ۹ ۶ ۱ ۰ ۴۰ ۳۸
۲۰۰۲–۰۳ ۳۸ ۴۲ ۰ ۰ ۱۵ ۲۱ ۲ ۱ ۵۵ ۶۴
۲۰۰۳–۰۴ ۳۷ ۵۰ ۲ ۱ ۹ ۱۰ ۲ ۲ ۵۰ ۶۳
۲۰۰۴–۰۵ ۳۷ ۳۰ ۰ ۰ ۱۰ ۱۱ ۰ ۰ ۴۷ ۴۱
۲۰۰۵–۰۶ ۳۷ ۳۸ ۴ ۶ ۷ ۹ ۰ ۰ ۴۸ ۵۱
۲۰۰۶–۰۷ ۳۸ ۴۰ ۰ ۰ ۷ ۱۰ ۰ ۰ ۴۵ ۵۰
۲۰۰۷–۰۸ ۳۶ ۳۲ ۰ ۰ ۸ ۱۳ ۲ ۶ ۴۶ ۵۱
۲۰۰۸–۰۹ ۳۸ ۵۲ ۰ ۰ ۷ ۱۰ ۲ ۵ ۴۷ ۶۷
۲۰۰۹–۱۰ ۳۸ ۳۵ ۰ ۰ ۸ ۹ ۰ ۰ ۴۶ ۴۴
مجموع ۳۸۵ ۴۰۶ ۱۶ ۱۳ ۱۰۳ ۱۳۳ ۱۴ ۲۳ ۵۱۸ ۵۷۵

وضعیت بازی در تیم ملی

تیم
ملی
سال دوستانه جام جهانی جام ملت‌های اروپا جام کنفدراسیون ها کل
بازی گ.خ بازی گ.خ بازی گ.خ بازی گ.خ بازی گ.خ
اسپانیا 2000 3 3 3 2 0 0 0 0 6 5
2001 3 2 2 0 0 0 0 0 5 2
2002 4 1 5 5 2 0 0 0 11 6
2003 3 1 1 2 6 4 0 0 10 7
2004 6 3 3 1 3 2 0 0 12 6
2005 1 0 9 4 0 0 0 0 10 4
2006 4 3 3 4 3 5 0 0 10 12
2007 1 0 0 0 8 3 0 0 9 3
2008 7 1 2 0 6 2 0 0 15 3
2009 4 1 5 3 0 0 4 4 13 9
2010 3 2 7 2 0 0 0 0 10 4
مجموع 38 17 42 23 28 16 4 4 111 60

افتخارات

رئال مادرید

لالیگا : 5 بار |12-2011 و ۰۸-۲۰۰۷ و ۰۷-۲۰۰۶ و ۰۳-۲۰۰۲ و ۰۱-۲۰۰۰

سوپر کاپ اسپانیا : 3

بار | ۲۰۰۸ و ۲۰۰۳ و ۲۰۰۱

لیگ قهرمانان اروپا : ۲ بار | ۰۲-۲۰۰۱ و ۲۰۰۰-۱۹۹۹

سوپر کاپ اروپا : ۱ بار | ۲۰۰۲

باشگاه‌های جهان : ۱ بار | ۲۰۰۲

تیم ملی (پایه)

زیر ۱۵ سال اروپا : ۱ بار | ۱۹۹۵

زیر ۱۶ سال اروپا : ۱ بار | ۱۹۹۷

جام جهانی نوجوانان : ۱ بار | ۱۹۹۹

تیم ملی

جام ملت‌های اروپا : ۱ بار | ۲۰۰۸

جام جهانی : ۱ بار | ۲۰۱۰

فردی

بهترین دروازه بان:

  1. جایزه Bravo Award : یک بار | ۲۰۰۰
  2. جایزه Don Balón Award for Breakthrough Player of the Year : یک بار | ۲۰۰۰
  3. جایزه Zamora Trophy : یک بار | ۰۸-۲۰۰۷
  4. جایزه FIFPro World XI : دو بار | ۰۹-۲۰۰۸ و ۰۸-۲۰۰۷
  5. جایزه IFFHS Best Goalkeeper : دو بار | ۲۰۰۹ و ۲۰۰۸
  6. جایزه LFP best goalkeeper : یک بار | ۰۹-۲۰۰۸
  7. جایزه FIFA/Fifpro World's best goalkeeper : یک بار | ۰۹-۲۰۰۸
  8. جایزه FIFA World Cup Golden Glove : یک بار | ۲۰۱۰

تیم منتخب:

  1. عضور تیم سال از طرف UEFA : سه بار | ۲۰۰۹ و ۲۰۰۸ و ۲۰۰۷
  2. عضور تیم سال از طرف ESM : یک بار : | ۰۸-۲۰۰۷
  3. عضور تیم منتخب رقابت‌های یورو ۲۰۰۸
  4. عضور تیم سال از طرف FIFA.com : یک بار | ۰۹-۲۰۰۸
  5. عضو تیم منتخب جام جهانی ۲۰۱۰

زندگی شخصی

والدین ایکر، هر دو اهل Ávila هستند. البته ایکر و خانواده اش مجبور بودند تا چند سال در باسک زندگی کنند اما ایکر همیشه مادرید را به عنوان زادگاهش می‌داند. وی همچنین یک برادر کوچکتر بنام Unai دارد. از سال ۲۰۰۹ تاکنون نیز، ایکرکاسیاس با سارا کاربونرو، خبرنگار معروف ورزشی کشورش، رابطه دارد. همچنین در گذشته نیز، وی با بانوی اسپانیا، اوا گونزالس و ,

ساعت 1:52 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

استیون جورج جرارد (زادهٔ ۳۰ مه ۱۹۸۰) (معروف به استیوی جی) فوتبالیستی انگلیسی است که در حال حاضر در باشگاه فوتبال لیورپول بازی می‌کند. او را از بهترین هافبک‌های حال حاضر جهان می‌دانند. او، پس از دیدیه دشان، جوان‌ترین کاپیتانی است که جام باشگاه‌های اروپا را بالای سر برده‌است (در قهرمانی لیورپول در جام ۲۰۰۵).

زندگی ورزشی

باشگاه فوتبال لیورپول

استیون جرارد در حال حاضر محبوبترین بازیکن ورزشگاه انفیلد ۵۰ هزار نفری است. او بر خلاف بسیاری از اسطوره‌های تیم لیورپول همچون رابی فاولر، مایکل اوون و جیمی کاراگر، از زمان کودکی طرفدار لیورپول بود. تصادفا یکی از اقوام کم‌سن و سال‌تر او به نام فوتبالیستی حرفه‌ای است که کار را با برای

جرارد معمولاً به عنوان بازی می‌کند گرچه در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ بیشتر به عنوان هافبک راست به میدان آمد. او گاهی به عنوان دفاع راست نیز بازی کرده است که معروف‌ترین مثال آن وقت‌های اضافهٔ فینال جام باشگاه‌های اروپای ۲۰۰۵ است.

جرارد تمام عمر ورزشی خود را در لیورپول گذرانده‌است. او در ردهٔ زیرسن از سال ۱۹۸۹ (۹ سالگی) تا سال ۹۸ برای تیم‌های پایهٔ لیورپول بازی می‌کرد و از سال ۹۸ نیز برای تیم بزرگسالان لیورپول بازی می‌کند. او در حال حاضر شمارهٔ ۸ این تیم را به تن دارد و کاپیتان آن است. از سال ۹۸ تا بحال مجموعا در ۴۷۱ بازی لیورپول حاضر بوده و ۱۱۱ گل به ثمر رسانده‌است.

جرارد برای اولین بار در ۳۰ نوامبر ۱۹۹۸ برای لیورپول به میدان آمد. او در نیمهٔ دوم بازی مقابل تعویض شد.[۱] اولین ۹۰ دقیقهٔ او در جام یوفا و بازی مقابل سلتاویگو بود و با این‌که لیورپول در آن شب شکست خورد، جرارد ۱۸ ساله نام خود را مطرح کرد. او در ۵ دسامبر ۱۹۹۹ در بازی مقابل شفیلد ونزدی اولین گل خود را بری لیورپول به ثمر رساند.[۲]

در سال ۲۰۰۱ او به عنوان بازی‌کن جوان سال در انگلستان از سوی «انجمن بازی‌کنان حرفه‌ای» انتخاب شد. در همان فصل او به همراه لیورپول به فینال سه جام راه یافت و در همهٔ آن‌ها بازی کرد. در فینال جام یوفا مقابل آلاوز گل دوم را به ثمر رساند.

در تابستان ۲۰۰۴ چلسی وارد مذاکره برای خرید او شد اما نهایتا جرارد ماندن در لیورپول را ترجیح داد. دلایل این ماندن متفاوت و قابل بحث هستند. بعضی می‌گویند او می‌خواست پیش دوستان و خانواده‌اش بماند، بعضی می‌گویند مربی جدید لیورپولی‌ها، رافائل بنیتز، علت این انتخاب بود و بعضی می‌گویند طرفداران لیورپول او را به مرگ تهدید کرده بودند.

او در ۲۰ سپتامبر ۲۰۰۴ مقابل منچستر یونایتد مصدوم شد و این مصدومیت تا نوامبر آن سال او را از بازی محروم کرد. در آخرین بازی مرحلهٔ گروهی جام باشگاه‌های اروپای همان سال جرارد از فاصلهٔ بیست و پنج یارد گلی حیاتی مقابل المپیاکوس یونان به ثمر رساند. لیورپول در آن بازی برای صعود نیاز به پیروزی با دو گل داشت و جرارد با به ثمر رساندن گل سوم صعود را تضمین کرد. خود جرارد آن گل را بهترین گلش برای لیورپول می‌داند.

از دیگر گل‌های معروف او گلی است که در فینال جام باشگاه‌ةای همان سال در ۲۵ می ۲۰۰۵ در استانبول مقابل آث میلان به ثمر رساند. در آن هنگام آث میلان ۳ بر ۰ از لیورپول جلو بود و گل جرارد که با ضربهٔ سر به ثمر رسید آغاز بازی طوفانی لیورپولی‌ها بود. چند دقیقه بعد ولادیمیر اسمیچر گل دوم لیورپول را زد. سپس گنارو گاتوزو در یکی از حملات جرارد در محوطهٔ جریمه روی او خطا کرد، داور اعلام پنالتی کرد و ژابی آلونسو توپ را در دو ضرب به گل تبدیل کرد تا لیورپول ۳-۳ مساوی کند و نهایتا جام را فتح کند. فینال آن جام را کلا می‌توان اوج دورهٔ ورزشی جرارد دانست، خود او در مورد آن بازی گفته‌است:«چگونه می‌توانم پس از شبی مثل این، (لیورپول را) ترک کنم؟» او در آن مسابقات به عنوان باارزش‌ترین بازیکن فصل نیز انتخاب شد.

جرارد در فینال جام حذفی مقابل وست‌هام نیز به عنوان کاپیتان به میدان آمد و دو گل به ثمر رساند. گل دوم او در وقت‌های تلف‌شدهٔ نیمهٔ دوم به ثمر رسید و باعث به تساوی رسیدن بازی شد. جرارد از ۳۵ یاردی دروازهٔ شاکا هیسلوپ را باز کرد. گل او از طرف برنامهٔ مشهور «بازی روز» به عنوان گل فصل انتخاب شد و از بهترین گل‌های تاریخ جام حذفی انگلستان است. طبق محاسبات توپ او در یک ثانیه ۳۵ یارد را طی کرد و این بدین معنی است که حدود ۶۸ مایل در ساعت سرعت داشته‌است. در ضمن با این گل جرارد به افتخار بزرگی نایل آمد. او به عنوان یک هافبک در فینال چهار جام بزرگ گل زده بود. یعنی جام حذفی (۲۰۰۶ مقابل منچستر یونایتدجام یوفا (۲۰۰۱ مقابل آث میلان).

در ۸ ژولای ۲۰۰۵ پس از ماجراهایی جرارد نهایتا پیشنهاد چلسی را کنار زد و به همراه جیمی کاراگر قراردادش را به مدت چهار سال تمدید کرد.

در پایان فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ او از طرف «» به عنوان انتخاب شد. از زمان در ۱۹۸۸ هیچ کس از لیورپول به چنین افتخاری نایل نیامده بود.

بعدها بنیتو فلورو، مدیر رئال مادرید، نیز برای خرید او وارد مذاکره شد اما جرارد با رد هرگونه پیشنهاد اعلام کرد:«تا وقتی که کسی بگوید مرا نمی‌خواهد، این‌جا می‌مانم!»

تیم ملی فوتبال انگلستان

جرارد در تیم ملی انگلستان شمارهٔ ۴ را به تن می‌کند . او از سال ۲۰۰۰ در این تیم بازی می‌کند و تا بحال در ۷۰ بازی ملی حاضر بوده و ۱۴ گل به ثمر رسانده‌است. (این آمار تا ۲۰ فوریه ۲۰۰۹ به روز شده‌است). در حال حاضر استیون کاپیتان دوم تیم ملی انگلستان است. در سپتامبر ۲۰۰۱ او در بازی انگلستان مقابل آلمان که به برتری ۵ بر ۱ انگلستان انجامید، یک گل به ثمر رساند و این اولین گل او برای تیم ملی انگلستان بود. با این که استیون جرارد یکی از ارکان‌های تیم ملی فوتبال انگلستان برای صعود به جام جهانی بود ولی خودش به علت مصدومیت جام جهانی ۲۰۰۲ را از دست داد.

جرارد در نزدیکی‌های جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان مصدومیت کوتاهی داشت و گفته می‌شد که شاید اولین بازی انگلستان را از دست بدهد. اما او به بازی آمد و به همراه تیمش پاراگوئه را یک بر صفر شکست دادند. این اولین حضور او در جام جهانی بود که یک کارت زرد نیز برایش به ارمغان داشت. جرارد در بازی دوم انگلستان مقابل ترینیداد و توباگو نیز به میدان آمد. در آن بازی انگلستان با گل پیتر کراوچ یک بر صفر جلو افتاد و سپس در دقیقهٔ ۹۱ جرارد گل دوم را به ثمر رساند تا صعود انگلستان مسجل شود. جالب است که این گل نیز مقابل به ثمر رسید، یعنی همان دروازه‌بانی که در فینال جام حذفی از ۳۵ یاردی از جرارد گل خورده بود.

جرارد در بازی سوم مقابل سوئد استراحت داده شد تا کارت دیگری دریافت نکند و از بازی بعدی محروم نشود اما به عنوان ذخیره به میدان آمد و دروازهٔ سوئد را باز کرد. جرارد در یک هشتم نهایی مقابل اکوادور نیز به میدان آمد و در پیروزی انگلستان نفش داشت. در یک چهارم نهایی انگلستان مقابل پرتغال ابتدا به تساوی صفر بر صفر رسید و کار به پنالتی کشیده شد. در پنالتی‌ها جرارد و دو هم تیمی اش پنالتی‌هاشان را گل نکردند تا انگلستان از جام حذف شود.

زندگی شخصی

جرارد در لیورپول به می‌رفت.

جرارد در حال حاضر با (Alex Curran) از مرسی‌ساید نامزد کرده‌است. او از سال ۲۰۰۲ با الکساندر رابطه داشت و از ۲۰۰۴ با او نامزد کرد. آن‌ها صاحب دو فرزند هستند و قرار است در تابستان ۲۰۰۷ ازدواج کنند. فرزندان استیون و الکس،

افتخارات

با لیورپول

  • قهرمانی جام یوفا، جام حذفی و جام اتحادیه در فصل ۲۰۰۰-۲۰۰۱
  • قهرمانی جام خیریه و سوپرکاپ اروپا و نایب قهرمانی لیگ برتر در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۲
  • قهرمانی جام اتحادیه و نایب قهرمانی جام خیریه در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳
  • قهرمانی جام قهرمانان اروپا و نایب قهرمانی جام اتحادیه در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۵
  • قهرمانی جام حذفی و سوپرکاپ اروپا و نایب قهرمانی جام باشگاه‌های جهان در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶
  • قهرمانی جام خیریه ۲۰۰۶

جوایز شخصی

استیون جرارد
The big 4-0.jpg
شناسنامه
نام کامل استیون جورج جرارد
زادروز ۳۰ می ۱۹۸۰
زادگاه انگلستان
قد ۶ فوت ۰ اینچ (۱.۸۳ متر)
نام مستعار استیون جی
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی لیورپول
شمارهٔ پیراهن ۸
پُست هافبک
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۲-۱۹۸۷ لیورپول
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۸۷-۱۹۹۷
تاکنون-۱۹۹۷

لیورپول

(۱۱۱) ۴۷۱
تیم ملی
۱۹۹۹-۱۹۹۹
تاکنون-۲۰۰۰

انگلستان
(۱) ۴
(۱۴) ۷۰

نوشته شده در دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,ساعت 1:25 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

فرانک لمپارد (به انگلیسی: Frank James Lampard) یک فوتبالیست انگلیسی که در ۲۱ ژوئن سال ۱۹۷۸ در لندن در انگلستان بدنیا آمد[۱].او به مدرسه برنت‌وود در اسکس رفت و زبان لاتین مطالعه کرد و رتبه یک گرفت .او بازیکن کنونی تیم چلسی است و با پیراهن شماره ۸ در این تیم بازی می‌کند.

فرانک فوتبال را از تیم وستهام باشگاه سابق پدرش شروع کرد و در سال ۲۰۰۱ با ۱۱ میلیون دلار به باشگاه چلسی پیوست.

وی ۸۳ بازی و ۲۰ گل ملی در کارنامه دارد.

آمار بازی‌های باشگاهی

فصل باشگاه مسابقه لیگ جام اتحادیه لیگ کاپ قاره‌ای مجموع
بازی گل پاس گل بازی گل پاس گل بازی گل پاس گل بازی گل پاس گل بازی گل پاس گل
۱۹۹۵–۹۶ Swansea City (قرضی) لیگ برتر ۲ ۹ ۱ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۹ ۱
۱۹۹۵–۹۶ وستهام لیگ برتر ۱ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۰
۱۹۹۶–۹۷ ۱۳ ۰ ۱ ۰ ۲ ۰ ۰ ۰ ۱۶ ۰
۱۹۹۷–۹۸ ۳۱ ۵ ۶ ۱ ۵ ۴ ۰ ۰ ۴۲ ۹
۱۹۹۸–۹۹ ۳۸ ۵ ۱ ۰ ۲ ۱ ۰ ۰ ۴۱ ۶
۱۹۹۹–۲۰۰۰ ۳۴ ۷ ۱ ۰ ۴ ۳ ۱۰ ۴ ۴۹ ۱۴
۲۰۰۰–۰۱ ۳۰ ۷ ۴ ۱ ۳ ۱ ۰ ۰ ۳۷ ۹
۲۰۰۱–۰۲ چلسی لیگ برتر ۳۷ ۵ ۳ ۸ ۱ ۰ ۴ ۰ ۰ ۴ ۱ ۰ ۵۳ ۷ ۳
۲۰۰۲–۰۳ ۳۸ ۶ ۲ ۵ ۱ ۰ ۳ ۰ ۰ ۲ ۱ ۰ ۴۸ ۸ ۲
۲۰۰۳–۰۴ ۳۸ ۱۰ ۷ ۴ ۱ ۰ ۲ ۰ ۰ ۱۴ ۴ ۰ ۵۸ ۱۵ ۷
۲۰۰۴–۰۵ ۳۸ ۱۳ ۱۶ ۲ ۰ ۰ ۶ ۲ ۰ ۱۲ ۴ ۰ ۵۸ ۱۹ ۱۶
۲۰۰۵–۰۶ ۳۵ ۱۶ ۹ ۵ ۲ ۱ ۱ ۰ ۰ ۹ ۲ ۰ ۵۰ ۲۰ ۱۰
۲۰۰۶–۰۷ ۳۷ ۱۱ ۱۰ ۷ ۶ ۲ ۶ ۳ ۱ ۱۲ ۱ ۲ ۶۲ ۲۱ ۱۵
۲۰۰۷–۰۸ ۲۴ ۱۰ ۸ ۱ ۲ ۱ ۳ ۴ ۱۲ ۴ ۲ ۴۰ ۲۰ ۱۱
۲۰۰۸–۰۹ ۳۷ ۱۲ ۱۰ ۸ ۳ ۳ ۲ ۲ ۱ ۱۱ ۳ ۵ ۵۸ ۲۰ ۱۹
۲۰۰۹–۱۰ ۳۶ ۲۲ ۱۷ ۶ ۳ ۱ ۱ ۰ ۱ ۷ ۱ ۱ ۵۰ ۲۷ ۲۰
۲۰۱۰–۱۱ ۱ ۱ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۱ ۰
مجموع وستهام ۱۴۷ ۲۴ ۳ ۲ ۱۶ ۹ ۱۰ ۴ ۱۹۶ ۳۸
مجموع چلسی ۳۲۱ ۱۰۶ ۷۶ ۴۴ ۱۹ ۸ ۲۸ ۱۸ ۲ ۸۴ ۲۱ ۱۰ ۴۷۴ ۱۵۸ ۹۴
کل دوره ۴۷۷ ۱۳۱ ۵۵ ۲۱ ۴۴ ۲۱ ۹۴ ۲۶ ۶۷۰ ۱۹۷

 

فرانک لمپارد

F-Lampard.jpg
شناسنامه
نام کامل فرانک جیمز لمپارد
زادروز ۲۰ ژوئن ۱۹۷۸ ‏(۳۴ سال)
زادگاه لندن، انگلستان
قد ۱۸۴ سانتی متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی چلسی
شمارهٔ پیراهن ۸
پُست هافبک
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۴-۱۹۹۵ وستهام
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۹۵-۲۰۰۱
۲۰۰۱-
وستهام
چلسی
147 (24)
515 (184)
تیم ملی
۱۹۹۹ - انگلستان ۸۳ (۲۰)

 

نوشته شده در دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,ساعت 1:21 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

فرانک ریبری (تلفظ فرانسوی : [fʁɑk ʁibeʁi])؛ متولد ۷ آوریل ۱۹۸۳ بازیکن فوتبال فرانسوی است که در حال حاضر برای باشگاه بایرن مونیخ در بوندسلیگا بازی می‌کند. فرانک در کارنامه ملی خود ۴۸ بازی و ۷ گل ملی را در کارنامه دارد.

زندگی خصوصی

او به اسلام گرویده است. او دو دختر به نامهای هیزیا و شاهناز و پسری به نام سیف الاسلام دارد.و از سال 2002 میلادی مسلمان شده و نام خود را از فرانک به بلال تغییر داده است. چون در 5 سالگی تصادف سختی کرده بود و در آن، قسمتی از پوست صورتش کنده شده بود، به او لقب صورت زخمی داده شده است. اندکی در رابطه با مسلمان شدن او : یک تحول در زندگی ریبری باعث شد اینبار راهش را بدرستی ادامه دهد؛ ازدواج با زنی مسلمان. ریبری در مصاحبه ای گفت ازدواج با همسرم واهبه باعث شد دینم را تغییر دهم و مسلمان شوم. همسرم هم خیلی به من کمک کرد و همیشه در کنارم بود و واقعا خوشحال هستم که مسلمانم. دین اسلام در سخت ترین شرایط زندگی ام به من آرامش داد، طوری که درونم را توانستم به خوبی کنترل کنم. من قبل از هر مسابقه نماز می خوانم. او همچنین به اطلاع تیمش رساند که در ماه رمضان روزه می گیرد. و با اجازه از مقامات تیم بایرمونیخ در سفر کوتاه تیم بایرمونیخ در عربستان به همراه حمید التین توپ توانستند اعمال حج را به جای بیاورند، بدین صورت که با هماهنگی قبلی و بین دو نیمه بازی دوستانه با الوحده در جده، از تیم خود جدا شدند، و از مسجدی در فاصله 70 کیلومتری شهر مکه، محرم شده و اعمال حج عمره را انجام دادند. [۱]

افتخارات

گالاتاسرای

  • Turkish Cup: ۲۰۰۵

المپیک مارسی

  • UEFA Intertoto Cup: ۲۰۰۵

بایرن مونیخ

  • Bundesliga: ۲۰۰۷–۰۸, ۲۰۰۹–۱۰
  • DFB-Pokal: ۲۰۰۸, ۲۰۱۰
  • DFB-Ligapokal: ۲۰۰۷

شخصی

  • UNFP Young Player of the Year: ۲۰۰۵–۰۶
  • Ligue 1 Goal of the Year: ۲۰۰۵–۰۶
  • UNFP Player of the Month: August 2004, October 2005, November 2005, April ۲۰۰۶
  • French Player of the Year: ۲۰۰۷, ۲۰۰۸
  • ESM Team of the Year: ۲۰۰۷–۰۸
  • German Footballer of the Year: ۲۰۰۸
  • UEFA Team of the Year: ۲۰۰۸
فرانک ریبری
Franck Ribéry Bayern.jpg
شناسنامه
نام کامل فرانک ریبری
زادروز ۷ آوریل ۱۹۸۳ ‏(۲۹ سال)
زادگاه بولونی سور مر، فرانسه

دین:اسلام

قد ۱۷۰ سانتی متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی بایرن مونیخ
شمارهٔ پیراهن ۷
پُست هافبک
باشگاه‌های جوانان
۱۹۸۹–۱۹۹۶
۱۹۹۳–۱۹۹۹
۱۹۹۹-۲۰۰۰

لیل
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۰–۲۰۰۲
۲۰۰۲–۲۰۰۳
۲۰۰۳–۲۰۰۴
۲۰۰۴-۲۰۰۵
۲۰۰۵
۲۰۰۵–۲۰۰۷
۲۰۰۷

اله

متز
گالاتاسرای
المپیک مارسی
بایرن مونیخ
۲۸(۶)
۱۹(۱)
۳۵(۳)
۲۰(۱)
۱۴(۰)
۶۰(۱۱)
۷۲(۲۴)
تیم ملی
۲۰۰۶– فرانسه ۴۸(۷)

نوشته شده در یک شنبه 11 تير 1391برچسب:,ساعت 9:18 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

خوان ماتا (به انگلیسی: Juan Mata) (زاده ۲۸ آوریل ۱۹۸۸[۲] - بورگوس) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا و بازیکن تیم چلسی است.وی در ۲۱ آگوست ۲۰۱۱ با مبلغ ۲۳ میلیون پوند از تیم والنسیا به تیم چلسی پیوست.[۳][۴][۵] ماتا سابقه بازی در تیم والنسیا و همچنین ۱۱ بازی و ۴ گل ملی را در کارنامه دارد.

آمار بازی‌های باشگاهی

به‌روز شده در ۱۵ آوریل Juan Mata Profile

عملکرد باشگاه لیگ جام جام قاره‌ای مجموع
باشگاه فصل بازی گل پاس گل بازی گل پاس گل بازی گل پاس گل بازی گل پاس گل بازی گل پاس گل
اسپانیا لیگا ادلانته کوپا دل ری   یوفا مجموع
رئال مادرید B ۰۷–۲۰۰۶ ۳۹ ۱۰ - ۳۹ ۱۰ -
مجموع 39 10 - ۳۹ ۱۰ -
اسپانیا لالیگا کوپا دل ری   یوفا مجموع
والنسیا ۰۸–۲۰۰۷ ۲۴ ۵ ۱ ۸ ۴ ۱ ۱ ۰ ۰ ۳۳ ۹ ۲
۰۹–۲۰۰۸ ۳۷ ۱۱ ۱۷ ۴ ۲ ۲ ۶ ۱ ۱ ۴۷ ۱۴ ۲۰
۱۰–۲۰۰۹ ۳۵ ۹ ۵ ۲ ۰ ۰ ۱۴ ۵ ۷ ۵۱ ۱۴ ۱۲
۱۱–۲۰۱۰ ۳۳ ۸ ۱۳ ۳ ۰ ۲ ۷ ۱ ۳ ۴۳ ۹ ۱۸
مجموع 129 33 36 17 6 5 ۲۸ ۷ ۱۱ ۱۷۴ ۴۶ ۵۲
انگلستان لیگ برتر انگلستان جام حذفی جام اتحادیه یوفا مجموع
چلسی ۱۲–۲۰۱۱ ۳۰ ۷ ۱۲ ۶ ۴ ۴ ۱ ۰ ۰ ۸ ۳ ۳ ۴۵ ۱۴ ۱۹
مجموع ۳۰ ۷ ۱۲ ۶ ۴ ۴ ۱ ۰ ۰ ۸ ۳ ۳ ۴۵ ۱۴ ۱۹
مجموع آمار ۱۹۸ ۵۰ ۴۸ ۲۲ ۹ ۶ ۱ ۰ ۰ ۳۶ ۹ ۱۳ ۲۵۸ ۶۰ ۷۱
خوان ماتا
JuanMata cropped.jpg
شناسنامه
زادروز ۲۸ آوریل ۱۹۸۸
زادگاه بورگوس، اسپانیا
قد ۱۷۰ سانتی متر[۱]
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی چلسی
شمارهٔ پیراهن ۱۰
پُست هافبک
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۸-۲۰۰۳
۲۰۰۳-۲۰۰۶

رئال مادرید
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۶-۲۰۰۷
۲۰۰۷-۲۰۱۱
۲۰۱۱-
رئال مادرید بی
والنسیا
چلسی
۳۹ (۱۰)
۱۲۹ (۳۳)
۳۰ (۶)
تیم ملی
۲۰۰۴
۲۰۰۴
۲۰۰۶-۲۰۰۷
۲۰۰۷
۲۰۰۷-۲۰۱۱
۲۰۰۹-





اسپانیا
۳ (۲)
۲ (۱)
۱۳(۱۲)
۵ (۳)
۲۰ (۵)
۱۱ (۴)

 

نوشته شده در جمعه 9 تير 1391برچسب:,ساعت 2:29 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

آندره‌آ پیرلو هافبک ملی پوش ایتالیایی است و هم اکنون با شماره ۲۱ برای باشگاه یوونتوس بازی می‌کند. وی به جهت بازی سازی و ضربه‌های آزاد استثنائی شهرت فراوانی کسب کرده‌است.

تاریخچه فوتبالی

پیرلو در سال‌های ۱۹۹۸-۱۹۹۴ و سال ۲۰۰۱ (به صورت قرضی) برای تیم برشا و در سالهای ۱۹۹۹-۱۹۹۸ وسال ۲۰۰۰ برای تیم اینتر بازی کرده‌است. وی همچنین در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ برای تیم رجینا (به صورت قرضی) بازی می‌کرد و از سال ۲۰۰۱ به تیم آث میلان منتقل شد.

او به همراه این تیم یک مرتبه موفق به فتح اسکودتو شد. وی همچنین به همراه تیم میلان یکبار قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شد.

او برای تیم ملی ایتالیا در مسابقات یورو ۲۰۰۴ و در المپیک تابستانی سال ۲۰۰۰ بازی کرد و به همراه این تیم در سال ۲۰۰۰ موفق به کسب مدال برنز فوتبال مردان المپیک آتن گشت.

هم اکنون پیرلو یکی از بهترین هافبک‌های حال حاضر جهان به خصوص در سری آ به شمار می‌رود.

پیرلو در آث میلان

او دارای استعدادی فوق العاده در دادن پاسهای دقیق است. از دیگر تواناییهای این بازیکن می‌توان خلاقیت بالا و دادن پاسهای در عمق زیبا نام برد. در تیم میلان، پیرلو مرکز تیم است و بازیکنان این تیم گرداگرد توانایی‌های او در زمینه‌های مختلف مانند بازی خوانی و کنترل کردن بازی قرار دادند. پیرلو همچنین متخصص توپ‌های مرده نامیده می‌شود. او اولین گزینه برای زدن ضربات آزاد و کرنرها می‌باشد. پیرلو شگردی جدید برای زدن ضربات آزاد مرسوم کرد به این ترتیب که او با استفاده از آرایش مخصوصی که به سه انگشت بیرونی پای خود برای زدن ضربات آزاد می‌دهد توانسته‌است با رکورد بیشترین گل از ضربات آزادی را که بازیکنان میلان از اول تأسیس این باشگاه تا هم اکنون در نیم فصل اول زده‌اند تساوی کند(چهار گل در نیم فصل اول) به طوری که فقط دو نفر توانسته‌اند با این رکورد تساوی کنند(دیمیتری آلبرتینی ۳بار و فرانک ریکارد ۱ بار).

تکنیک فوتبال بازی کردن این بازیکن واقعا بی همتاست و کیفیت بازی این بازیکن هیچ گونه محدودیتی برای مربی این تیم باقی نگذاشته‌است. با این وجود چون در میلان بازیکنی مانند پیرلو از نظر خصوصیات تدافعی وجود ندارد وتنها کسانی که می‌توانند در میلان در پست او بازی کنند (گتوزو و سیدورف) دارای خصوصیات لازم یک هافبک تدافعی خلاق نیستند پیرلو به ناچار در این پست بازی می‌کند.

پیرلو در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و ۲۰۱۰ یکی از مهره‌های اصلی این تیم به شمار می‌رفت.

دورنمای خانوادگی

آندره آ پیرلو متولد یک خانوادهٔ ثروتمند است و پدر او دارای دو مرکز بزرگ ذوب آهن می‌باشد. از آنجایی که خانواده پیرلو عاشق بازی فوتبال هستند آندره آ را در بازی فوتبال پشتیبانی می‌کردند. البته اونها هیچ وقت چیزهایی رو که پیرلو دوست نداشت به او تحمیل نمی‌کردند. پیرلو دارای یک برادر می‌باشد که ۳ سال از او بزرگ‌تر است وی همچنین خواهری دارد که ۱۰ سال از او جوانتر است.

خانواده

او یک برادر به نام ایوان دارد که از او سه سال بزرگ‌تر است و یک خواهر که از او ده سال جوانتر است. ه مسری به نام دبروآ و پسری به نام نیکولاودختری به نام آنجلا دارد.

سایر اطلاعات

نامهای مستعار

Campanellino

Trilly

Metronomo

نخستین بازی ملی

نخستین بازی برای تیم ملی ایتالیا: بازی مقابل آذربایجان

افتخارات

افتخارات المپیک: مدال برنز فوتبال مردان - المپیک ۲۰۰۴ آتن

آندره‌آ پیرلو
Andrea Pirlo in Juventus.jpg
شناسنامه
نام کامل آندره‌آ پیرلو
زادروز ۱۹ مه، ۱۹۷۹
زادگاه لومباردی، ایتالیا
قد ۱٫۷۷ m (خطای عبارت: نویسه نقطه‌گذاری شناخته نشده «�» ft خطای عبارت: عملگر < دور از انتظار in)
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی یوونتوس
شمارهٔ پیراهن ۲۱
پُست هافبک میانی
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۴ - ۱۹۹۵ برشا
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۹۵ - ۱۹۹۸
۱۹۹۸ - ۲۰۰۱
۱۹۹۹ - ۲۰۰۰
۲۰۰۱
۲۰۰۱ - ۲۰۱۱
۲۰۱۱ - اکنون
برشا
اینتر میلان
برشا ( آث میلان
یوونتوس
۴۷(۶)
۲۳(۰)
۲۸(۶)
۱۴(۰)
۲۸۳ (۳۲)
۳۷(۳)
تیم ملی
۲۰۰۲ - اکنون ایتالیا ۸۷ بازی و ۱۰ گل

نوشته شده در جمعه 9 تير 1391برچسب:,ساعت 2:26 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

فرناندو یورنته(به اسپانیایی: Fernando Llorente) (زاده ۲۶ فوریه ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اسپانیایی است. او تاکنون در باشگاهایی مثل باسکائونیا، اتلتیکو بیلبائو بازی کرده‌است. او ۱۲ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال اسپانیا انجام داده‌است.

فرناندو یورنته
Fernando llorente.jpg
شناسنامه
زادروز ۲۶فوریه ۱۹۸۵
زادگاه ، اسپانیا
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی اتلتیکو بیلبائو
پُست مهاجم
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
  باسکائونیا، اتلتیکو بیلبائو  
تیم ملی
  تیم ملی فوتبال اسپانیا  

نوشته شده در جمعه 9 تير 1391برچسب:,ساعت 2:24 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

فرانچسکو توتی (زادهٔ ۲۷ سپتامبر فوتبالیست ایتالیایی است

توتی اکنون در تیم آ. اس. رم ایتالیا و تیم ملی ایتالیا که با آنها موفق به کسب جام جهانی ۲۰۰۶ شد بازی می‌کند.

پست فرانچسکو توتی مهاجم یا است.

رده باشگاهی

هر چند بیشتر در پست مهاجم دوم معروف است یک متصل کننده میان دو پست که بازیکن در نقش یک لینکر خط هافبک را به مهاجم یا مهاجمان متصل می‌کند.

او همچنین اولین گزینه برای ضربات آزاد و ژوئن سال

تیم ملی

توتی در بازی فینال جام ملت‌های اروپا زیر ۱۸ سال در ژوئیه ۱۹۹۵ در پیروزی ۴ بر ۱ برابر اسپانیا برای ایتالیا گل زنی کرد.

در فینال زیر ۲۱ ساله‌ها در تساوی یک بر یک برابر اسپانیا نیز زنندهٔ تنها گل تیمش بود. ولی توتی اولین بازی رسمی خود را برای تیم ملی بزرگسالان ایتالیا در دهم اکتبر سال ۱۹۹۸ در بازی برابر سمویس انجام داد.

یورو ۲۰۰۰

او در تورنمنت نهایی یورو ۲۰۰۰ نیز حاضر شد و در بازی برابر رومانی و بلژیک موفق به گلزنی شد. هر چند ایتالیا در بازی فینال طرف بازنده برابر فرانسه بود، توتی لقب بهترین بازیکن میدان را از آن خود کرد و به عقیدهٔ بسیاری از کارشناسان همچون میشل پلاتینی وی بهترین بازیکن تورنمنت بود.

جام جهانی ۲۰۰۲

در جام جهانی ۲۰۰۲ توتی آن قدرها هم خوش شانس نبود. در دور دوم رقابت‌ها توتی در بازی برابر کره با دریافت کارت زرد دوم به دلیل فریب داور در محوطهٔ جریمه (هر چند تمام کارشناسان رای بر اشتباه داور و پنالتی دادند)از زمین بازی اخراج شد تا ایتالیا از دور رقابت‌ها کنار رود.

یورو ۲۰۰۴

در یورو ۲۰۰۴ هم شانس با توتی یار نبود چون از سوی کمیته داوران از انجام بازی تا مرحلهٔ نیمه نهایی برای ایتالیا محروم شد (به دلیل پرتاب توف بر صورت کریستین پولسن مدافع دانمارک، هر چند این تصویر هم توسط تلویزیون دانمارک تسلیم یوفا شد و در آن حرکت قبلی بازیکنان سانسور شده بود).

جام جهانی ۲۰۰۶

بعد از مصدومیت شدید توتی از ناحیهٔ مچ پا حضور او در جام جهانی ۲۰۰۶آلمان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت ولی وی سرانجام با کمک پزشکان به این تورنومنت بزرگ رسید. پزشکان در درون مچ پای وی پلاتین کار گزاشته بودند تا وی بتواند بازی خود را انجام دهد. در بازی برابر استرالیا وی تک گل بازی را در آخریت دقیقهٔ بازی از روی نقطهٔ پنالتی برای ایتالیا به ثمر رساند. در برد ۳ بر ۰ برابر اوکراین توتی پاس گل اول را به زامبروتا به زیبایی داد. در بازی برابر آلمان در نیمه نهایی هم توتی به میدان رفت. وی همچنین در بازی فینال هم از ابتدا به میدان رفت ولی در دقیقهٔ ۶۱ جای خود را به هم باشگاهی اش یعنی دانیله ده روسی داد و وی همراه تیم جام طلایی را بالای سر برد و در پایان مسابقات در بین ۲۳ نفر برتر تورنومنت قرار گرفت.

افتخارات

آ اس رم

نایب قهرمانی:(۲۰۰۲٫۲۰۰۴٫۲۰۰۶٫۲۰۰۷)
نایب قهرمانی(۲۰۰۳٫۲۰۰۵٫۲۰۰۶)
  • جام برندگان سری آ: قهرمان(۲۰۰۱)
نایب قهرمانی(۲۰۰۶)

تیم ملی

  • جام جهانی: قهرمان(۲۰۰۶)
  • جام ملت‌های اروپا: نایب قهرمانی(۲۰۰۰)
  • جام ملت‌های اروپا زیر ۲۱ سال: قهرمان(۱۹۹۶)

شخصی

فرانچسکو توتی
Totti 2007.jpg
شناسنامه
تاریخ تولد ۲۷ سپتامبر ۱۹۷۶
محل تولد رم، پرچم ایتالیاایتالیا
قد ۱۸۰ سانتی‌متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی آ اس رم
شمارهٔ پیراهن ‍۱۰
پُست مهاجم
باشگاه‌های حرفه‌ای
۱۹۹۲- آ. اس. رم 496 (212)
تیم ملی
۱۹۹۸-۲۰۰۶ ایتالیا ۵۸ (۹)

نوشته شده در جمعه 9 تير 1391برچسب:,ساعت 2:21 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

فرناندو خوزه تورس سانز (به اسپانیایی: Fernando José Torres Sanz)ملقب به ال نینو (به اسپانیایی: El Niño)زادهٔ ۲۰ مارس ۱۹۸۴ در شهری در نزدیکی مادرید است. او هم اکنون بازیکن باشگاه فوتبال چلسی و تیم ملی فوتبال اسپانیا است.

به او به خاطر چهره نوجوانانه‌اش، لقب ال‌نینو (El Niño) به معنی «بچه» را داده‌اند.

زندگی و حرفه

پدربزرگ او تعصبی به فوتبال نداشت اما از طرفداران باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید بود و فرناندو این علاقه را از او به ارث برده بود به حدی که فرناندو برخلاف خواسته والدینش، فلوری و خوزه، مبنی بر ادامه تحصیل در رشته پزشکی فوتبالیست شد. فرناندو فوتبالش را در پنج سالگی با تیم پارکو ۸۴ آغاز کرد. او در ابتدا می‌خواست مانند برادرش دروازه بان شود اما وقتی هفت ساله بود در یک بازی دو دندان جلویاش را از دست داد و مجبور به استفاده از پروتز مصنوعی شد. مادرش از او خواست تا پستش را عوض کند و به این ترتیب او مهاجم شد. در نه سالگی پدرش با بردن او به اتاق مدال‌ها و افتخارات باشگاه اتلتیکو مادرید او را غافلگیر کرد. او که تا آن زمان تنها عکس‌هایی از جام‌ها و مدال‌های اتلتیکو را دیده بود توانست جام‌ها را از نزدیک ببیند و آنها را لمس کند.

تورس در یازده سالگی با به ثمر رساندن ۵۵ گل برای تیمش توانست جزء یکی از سه بازیکنی باشد که اجازه حضور در تست تمرینی اتلتیکو مادرید را بدست اورده و سرانجام پس از جلب نظر کادر فنی این تیم توانست قراردادش را در سال ۱۹۹۵ با اتلتیکو امضاء کند.

دوره زندگی باشگاهی

باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید

حضور فرناندو در باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید برای خانوادهٔ تورس یک رویا بود. آنها خیلی تلاش کردند تا او یک فوتبالیست شود و هیچ کدامشان تصور هم نمی‌کردند که او به جایگاهی که هم اکنون در آن است برسد. او در خاطراتش می‌گوید: پدرم باید بعد از ظهرها محل کارش را ترک می‌کرد تا من را به محل تمرین برده و بعد با قطار به سر کارش بر می‌گشت. در بقیه اوقات مادرم من را با قطار یا اتوبوس می‌رساند. مهم نبود که هوا بارانی بود یا خیلی گرم او به هر حال من را می‌رساند. او همیشه به من می‌گفت هر وقت خسته شدی لازم نیست ادامه بدهی فکر نکن مجبوری که فوتبال را ادامه بدهی اما من هرگز خسته نشدم.

تورس بازی فوتبال را از باشگاه اتلتیکو مادرید شروع کرد. پیشرفت او از رده جوانان این باشگاه آغاز شد. شروع کار حرفه‌ای او از سال ۲۰۰۱ در تیم اصلی اتلتیکو مادرید بود. فرناندو نخستین حضور حرفه‌ای خود را در لیگ در سن ۱۷ سالگی تجربه کرد. کمک او باعث شد تا اتلتیکو از دسته دوم صعود کند. فرناندو توانست در ۱۹ سالگی بازوبند کاپیتانی اتلتیکو را به بازو ببندد. فرناندو در سال ۲۰۰۰ دچار مصدومیت شدیدی شد که مجبور شد در دسامبر ۲۰۰۰ زانویش را به تیغ جراحی بسپارد. جراح او بعد از شکستن استخوان پایش از حالت کشسانی کاسه زانوی او شگفت زده شد و در این باره گفت: این‌ها منعطف‌ترین زانوهایی بوده‌است که تا به حال دیده‌ام.

او تا پایان عضویت‌اش در این تیم ۷۵ گل در ۱۷۴ بازی در لالیگا به ثمر رساند.

باشگاه فوتبال لیورپول

فرناندو تورس در سال ۲۰۰۷ به باشگاه لیورپول پیوست. او علی رغم پیشنهادهای مالی بهتر از سوی دیگر باشگاه‌ها، لیورپول را انتخاب کرد. تورس پس از پیوستن به لیورپول امیدوار بود که بتواند به واسطه شش فصل حضورش در کنار بازیکنان بسیار خوب آن بازی کند و گل‌های زیادی را به ثمر برساند. او می‌گوید: بین بازیکنی که در دسته دوم اسپانیا بازی می‌کرد با بازیکنی که الان هستم تفاوتهای فیزیکی و فنی زیادی است و مهمترین آنها نوع حرکت من در میدان است. به مرور زمان بدون آنکه حس کنی یاد می‌گیری که بهتر حرکت کنی. خیلی کمتر از قبل می‌دوی و بیشتر با توپ کار می‌کنی سرعتت بالا می‌رود و می‌توانی در دفاع هم به تیم کمک کنی. دانستن این که در کجای زمین قرار بگیری چیزی است که در طول تجربه مسابقات می‌توانی آن را یاد بگیری.

باشگاه فوتبال چلسی

وی در سال ۲۰۱۱ با مبلغ پنجاه میلیون پوند به باشگاه فوتبال چلسی پیوست اما در پنجاه بازی که تا ماه مارس ۲۰۱۲ برای چلسی به انجام داد، هرگز فروغ دوران لیورپول را نداشت و با افت سختی مواجه شد، و طی پنجاه مسابقه تنها موفق به پنج بار گلزنی شد، این افت باعث شد که وی برای دیدار دوستانه تیم ملی اسپانیا مقابل ونزوئلا نیز به تیم ملی دعوت نشود اما ناکامی های ال نینو در چلسی با گل حساسی که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به بارسلونا زد پایان یافت واو توانست در این مسابقات به همراه تیم چلسی به کاپ لیگ قهرمانان اروپا در سال 2012 دست پیدا کند.

دوره زندگی ملی

تورس در چهارده سالگی به عنوان بهترین بازیکن رده سنی خودش در اروپا انتخاب شد. او توانست به همراه تیم ملی اسپانیا عنوان قهرمانی را در جام ملتهای اروپا و در رده سنی زیر شانزده سال بدست آورده و عنوان بهترین بازیکن و گلزن آن دوره از مسابقات را از آن خود کند. از آن زمان به بعد او به چهره‌ای شناخته شده در میان مردم تبدیل شد. فرناندو به همراه تیم ملی اسپانیا قهرمان جام ملتهای اروپا در رده سنی زیر ۱۹ سال شد و عنوان آقای گلی مسابقات را بدست آورد.

نخستین بازی او در تیم ملی بزرگسالان اسپانیا، در سال ۲۰۰۳ در برابر تیم ملی پرتغال بود. او همراه با تیم ملی در سه تورنمنت مهم یعنی یورو ۲۰۰۴، جام جهانی ۲۰۰۶ و یورو ۲۰۰۸ شرکت داشت. او در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸، مجموعا دو گل در مقابل تیم‌های ملی سوئد و آلمان (بازی فینال) به ثمر رساند.

در جام جهانی فوبتال ۲۰۱۰ شرکت داشت و در فینال و در دقایق پایانی به زمین رفت و در گل پیروزی اسپانیا مقابل هلند نقش اساسی داشت.

فرناندو تورس
FernandoTorres.jpg
شناسنامه
نام کامل فرناندو خوزه تورس سانز
زادروز ۲۰ مارس ۱۹۸۴
زادگاه مادرید، اسپانیا
قد ۱٫۸۶ متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی چلسی
شمارهٔ پیراهن ۹
پُست مهاجم
باشگاه‌های جوانان
۲۰۰۱-۱۹۹۵ اتلتیکو مادرید
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۱-۲۰۰۷
۲۰۰۷-۲۰۱۱
۲۰۱۱-
اتلتیکو مادرید
لیورپول
چلسی
(۸۴) ۲۱۴
(۵۰) ۸۴
۳۸(۸)
تیم ملی

۲۰۰۳ تاکنون

اسپانیا
(۳) ۱۰
(۲۲) ۶۷

نوشته شده در جمعه 9 تير 1391برچسب:,ساعت 2:18 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

بیوگرافی رونالدو

  پس از بازیکنان بزرگ و نام آوازه ای مثل پله، مارادونا، رابی فاولر، کوین کیگان و حتی اخیرا روی کین، ماتراتزی و بکام حالا نوبت به کریستیانو رونالدو رسیده است تا وارد عرصه نویسندگی ورای فوتبال شود.

مطبوعات در اظهارنظرهای اولیه از کتاب رونالدو به نام لحظه ها نوشتند: بزرگ ترین ستاره فوتبال جهان در بزرگ ترین باشگاه دنیا بازی می کند و کتاب او با کیفیت و جذابیت فراوان می تواند بسیاری از هواداران این ستاره مشهور را به وجد آورد. در کتاب او ۱۵۰ عکس ورزشی و غیرورزشی در کنار متن قرار گرفته است. خواندن این کتاب حس سرزندگی را به شدت القا می کند.

کریستیانو رونالدو تنها ۲۲ سال سن دارد و به نظر می رسد نوشتن کتاب آن هم درباره زندگی خودش کمی زود باشد. به هر حال بازیکنان بزرگی داستان زندگی خود را پس از سال های فوتبال به رشته تحریر در آورده اند. از آن میان می توان به مارادونا و پله اشاره کرد. شاید هنوز برای رونالدو زود باشد که خاطراتش را بنویسد و یا شاید اگر کمی صبورتر می بود کتاب پربارتری را به بازار می فرستاد اما خواندن این کتاب به اندازه وقتی که برایش صرف می شود، ارزش دارد. کریستیانو کتابش را با این جمله ساده شروع می کند که اسم من کریستیانو رونالدو است … و می دانم این اسم برای عده زیادی که در سراسر جهان به فوتبال عشق می ورزند معنی زیادی دارد.

این سرآغاز به نظر عده ای تصویری از یک بازیکن مغرور و خودخواه است. با خواندن ادامه داستان و لحظه های زندگی رونالدو می توانید بفهمید که این تصویر نیز تا حدودی درست است. در هر حال کاندید بهترین بازیکن سال به یک چهره مشهور و حتی یک قهرمان تبدیل شده است.

همین جملات و عبارات ناشی از خودآگاهی است که کتاب را جذاب کرده است. کریستیانو رونالدودوس سانتوس آویرو که یکی از بهترین فوتبالیست های جهان است و برای ابراز این مطلب ابایی در هنگام بیان واقعیت ها و نیازی به عذرخواهی نمی بیند. در عین حال از این که خواننده را با خاطرات ریز و جزییات زندگی اش آشنا کند، نمی ترسد. ستاره منچستر یونایتد از روزهایی می گوید که در آکادمی اسپورتینگ لیسبون مورد استهزای همبازی هایش بود و از روزهایی که پس از هر بار تماس تلفنی با والدینش در مادیرا با چشمانی اشکبار مورد دلداری هم اتاقی هایش قرار می گرفت. رونالدو در مورد کارهای تبلیغاتی و پیشرفتش به راحتی سخن می گوید و در حالی که معمولا دیگر ورزشکاران دوست ندارند در مورد شیوه های دیگر کسب درآمدشان صحبت کنند. او به راحتی درباره استفاده از عکس هایش به منظور در آمدزایی حرف می زند و در عین حال از کارهای خیریه و عمومی که انجام می دهد هم پرده برمی دارد.

این زوایای پنهان از شخصیت جوان خوش قیافه پرتغالی احساس قابل لمس از کتاب لحظه ها به دست می دهد. وقتی به بخش حرفه ای فوتبال او در کتاب می رسیم کاملا می توانیم حس کنیم که این تفکرات واقعا متعلق به خودش است.

در کتاب لحظه ها که تلفیقی از عکس و متن است، نوشته ها کوتاه و صریح است مثل یک لحظه از کتاب که به درگیری او با وین رونی در جام جهانی ۲۰۰۶ رخ داد، می پردازد.

لحظه ها روایتگر داستان عشق کریس به فوتبال از دوران کودکی در مادیرا، انتقالش به باشگاه اسپورتینگ لیسبون و حضور موفقش در منچستر یونایتد است. وقتی او در آگوست ۲۰۰۳ بهترین بازیکن میدان در بازی مقابل منچستر یونایتد شد مورد توجه شیاطین سرخ قرار گرفت ولی همه چیز از آن روز رقم خورده بود.

او از روند درخشش تحت تاثیر راهنمایی های سرالکس فرگوسن به عنوان سرمربی و علاقه به حضور در تیم ملی کشورش با راهنمایی مربی و دوست نزدیکش لوئیس فیلیپه اسکولاری

می گوید. رونالدو به عشق و حمایت خانواده اش اشاره می کند و لحظات سخت مرگ پدرش را شرح می دهد.

او در کتاب به غیر از مسایل فوتبالی به تمرینات خارج از زمین، علاقه اش، اوقات فراغت و کارهای خیریه می پردازد. کریس انتظار دارد خواننده مان طور که از دیدن بازی فوتبالش لذت می برد هنگام خواندن آخرین خط کتاب و دیدن آخرین عکس احساس شادی و رضایت داشته باشد. به طور قطع لحظه ها در حد یک رمان نیست اما ارزش خواندن را دارد.

نوشته شده در پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:,ساعت 10:45 قبل از ظهر توسط Ashkan| |

بیوگرافی مسی

بیوگرافی لیونل مسی
شناسنامه
- نام كامل» لیونل آندرس مسی
- تاریخ و محل تولد: ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ در روزاریوی آرژانتین
- ملیت: آرژانتینی و اسپانیائی
- قد: ۱۶۹ سانتی متر
- وزن: ۶۷ كیلوگرم
- باشگاهها: جوانان بارسلونا، بارسلونا
- نخستین بازی ملی: آگوست ۲۰۰۵ برابر مجارستان
- افتخارات: قهرمان رقابتهای فوتبال زیر بیست سال جهان (۲۰۰۵)، لالیگای اسپانیا (۲۰۰۵)، سوپر جام اسپانیا (۲۰۰۵)، بهترین گلزن جام جهانی زیر بیست سال (۲۰۰۵) ، بهترین بازیكن جام جهانی زیر بیست سال(۲۰۰۵)بهترین بازیکن جوان جهان (۲۰۰۶)
اولین گل
یك‌ فوروارد كامل‌ زمانی‌ كارش‌ را صحیح‌ انجام‌ داده‌ كه‌ گلی‌ را به‌ ثمر رسانده‌ باشد. «مسی‌» در این‌ دیدار گلی‌ به‌ ثمر نرساند، اما یك‌ بار در موقعیت‌ گل‌ قرار گرفت‌ كه‌ دفاع‌ حریف‌ روی‌ او تكل‌ خطا انجام‌ داد و یك‌ ضربه‌ آزاد به‌ نفع‌ «بارسا» اعلام‌ شد و زننده‌ این‌ ضربه‌ هم‌ كسی‌ نبود جز رونالدینیو كه‌ با این‌ ضربه‌ اولین‌ گل‌ بازی‌ را به‌ ثمر رساند.
سیستم جوانگرا
«مسی‌» در «روناریو» متولد شده‌ است‌، در آرژانتین‌أ اما در «بارسلونا» همه‌ او را از خودشان‌ می‌دانند و به‌ نظر می‌رسد یكی‌ از اولین‌ محصول‌های‌ سیستم‌ جوان‌گرای‌ بارسلون‌ جدید باشد. با اینكه‌ رونالدینیو، اتوئو و دكو نام‌های‌ معروفی‌ هستند و در همه‌ جای‌ دنیا شناخته‌ شده‌اند، اما «بارسلونا» به‌ محصولات‌ جوان‌ داخلی‌ خود نیز می‌بالد و «مسی‌» آخرین‌ فرد از حلقه‌ نام‌های‌ پرداخته‌ شده‌یی‌ در «بارسلون‌» است‌ كه‌ نام‌هایی‌ چون‌ «كارلوس‌ پویول‌»، «ژاوی‌ هرناندز»، «ویكتور والدز»، «آندره‌ اس‌ اینیستا» و... را شامل‌ می‌شود.
مقایسه با مارادونا
مسی‌ در سال‌ 1987 به‌ دنیا آمده‌ است‌. در پنج‌ سالگی‌ بازی‌ فوتبال‌ را آغاز كرده‌ )در باشگاه‌ گراندولی‌(أ در تیمی‌ كه‌ پدرش‌ هم‌ در آن‌ مشغول‌ فعالیت‌ بوده‌ است‌. توانایی‌های‌ او مسوولان‌ باشگاه‌ «نیول‌ اولدبویز» را قانع‌ كرد كه‌ «لیونل‌» را به‌ خدمت‌ بگیرند و او به‌ برادر بزرگترش‌ كه‌ در آن‌ باشگاه‌ بازی‌ می‌كرد ملحق‌ شد. مربی‌ او در آن‌ باشگاه‌ «ایزیگو دومینگوئز»، می‌دانست‌ كه‌ او استعداد شگرفی‌ در خود پنهان‌ دارد. او می‌گوید: «او می‌توانست‌ كارهایی‌ با توپ‌ انجام‌ دهد كه‌ قوانین‌ فیزیك‌ را به‌ بازی‌ می‌گرفت‌. تنها كسی‌ كه‌ قبل‌ او دیده‌ام‌ كه‌ چنین‌ توانایی‌هایی‌ دارد، «دیه‌گو مارادونا» است‌...
مشکلات پزشکی
پیشرفت‌ «مسی‌» با اخباری‌ كه‌ نشان‌ از یك‌ بیماری‌ هورمونی‌ در او داشت‌ كه‌ باعث‌ توقف‌ رشد او می‌شد، تحت‌الشعاع‌ قرار گرفت‌. پدرش‌ تصمیم‌ گرفت‌ به‌ «كاتالونیا» مهاجرت‌ كند تا بتواند هزینه‌ درمانی‌ سنگین‌ او را به‌ نحوی‌ تامین‌ كند، اما «بارسلونا» همه‌ چیز را در مورد استعداد «لیونل‌» جوان‌ می‌دانست‌ و بنابراین‌ پیش‌قدم‌ شد تا هزینه‌های‌ درمان‌ او را بپردازد و همچنین‌ با او قراردادی‌ برای‌ بازی‌ در تیم‌ جوانان‌ «بارسلونا» منعقد شد.
آغاز به کار در اسپانیا
وقتی‌ «مسی‌» پا به‌ اسپانیا گذاشت‌ فقط‌ یك‌ متر و چهل‌ سانتی‌ متر قد داشت‌. اما قد و هیكل‌ و نیز توانایی‌های‌ او بسرعت‌ شروع‌ به‌ رشد كردند و در مدت‌ زمان‌ كوتاهی‌ حدود سی‌ سانتیمتر به‌ قد او اضافه‌ شد. پس‌ از به‌ ؤمر رساندن‌ سی‌ و هفت‌ گل‌ و سی‌ بازی‌ در اولین‌ فصل‌ بازی‌اش‌، فدراسیون‌ فوتبال‌ اسپانیا به‌ او پیشنهاد كرد تا در تیم‌ ملی‌ اسپانیا شروع‌ به‌ بازی‌ كند. مربی‌ تیم‌ زیر شانزده‌ ساله‌های‌ اسپانیا در آن‌ زمان‌ یعنی‌ آقای‌ «گینس‌ مندس‌» یكی‌ از بزرگترین‌ علاقه‌مندان‌ او بود. او در مورد «مسی‌» در آن‌ زمان‌ گفت‌: «در میان‌ بازیكنانی‌ در این‌ سن‌، او بهترین‌ بازیكنی‌ است‌ كه‌ من‌ در عمرم‌ دیده‌ام‌.»
ثبت رکورد برای بارسلونا
در نوامبر سال‌ 2003، مسی‌ در یك‌ بازی‌ دوستانه‌ در مقابل‌ «اف‌ ث‌پورتو» بازی‌ كرد و یك‌ سال‌ بعد هم‌ اولین‌ بازی‌ رسمی‌اش‌ با پیراهن‌ بارسلونا را در مقابل‌ تیم‌ «اسپانیول‌» به‌ انجام‌ رساند. او در فصل‌ گذشته‌ در بازی‌های‌ چندی‌ ظاهر شد، من‌ جمله‌ در لیگ‌ قهرمانان‌ مقابل‌ «شاختار دونتسك‌». پس‌ از آن‌ در بازی‌ مقابل‌ «آلباسته‌» بود كه‌ «لیوئل‌» با زدن‌ گل‌ در كتاب‌ ركوردهای‌ «بارسا» به‌ عنوان‌ جوانترین‌ گلزن‌ تاریخ‌ باشگاه‌ شناخته‌ شد.

نوشته شده در پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:,ساعت 10:45 قبل از ظهر توسط Ashkan| |


Power By: LoxBlog.Com